Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Er det mange av dere som alerede har bestem seg for navn ? Jeg er i uke 24 og bestemt oss for navn. Vi får litt neserynking av hans side av familien men ikke så¨mye av min. Men jeg mener at det er jo vi som foreldre som skal velge. Vi har til mange sin forundring valgt et helt vanlig navn. det ene betyr Fyrstinne og det andre betyr Visdom. Selvfølgelig er vi ikke helt sikkre for man vet jo ikke om jenta passer til det vi har valgt. og til dere som har barn fra før når dere bestemte dere for navn oppdaget dere da menge barn med samme navn?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Hva er navnet dere har bestemt dere for da? Nysgjerrig!! Her har vi bestemt jentenavnet, men ikke guttenavnet..
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Hei! Vi har noen forslag, og vet liksom hvilke navn vi liker. I tillegg er det fint om det ikke klinsjer helt med storesøster sitt navn...Ikke noe stygt om verken Aud eller Isabell-Nathalie, men jeg syns liksom ikke at dette er søsken-navn ;o) Er nok en del som får noen ubekvemme (?) tilbakemeldinger ang. navnevalg når man forteller hva man har lyst til å kalle poden, og det syns jeg egentlig er helt merkelig!? Hva har folk med det?? Prøv så godt dere kan å tenke at det ER dere som bestemmer, og når barnet kommer og dere sier til folk rundt omkring at dette er "xxxx", så vil de jo godta dette etter hvert i hvertfall da! Stå på deres! Vi valgte et litt uvanlig navn på jenta vår, men fikk stort sett bare positive tilbakemeldinger. En del negative her inne, men det blåser jeg i. Vi sto igjen med det vi ville bruke, og et "alternativ", men det var det vi på forhånd mer eller mindre hadde bestemt som passet. Vi prøvde det andre bare en gang liksom, og det var bare...."neeeeiiii..." Hehe. Noen finner ikke navn før barnet er 6 mnd...det syns jeg er rart. De er personer med en gang de kommer ut, for så vidt også inni magen. Liker å ha navnet klart jeg )
ma-85 Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Vi har ikke bestemt navn, men tenker på det. Folk må jo få velge de navnene man vil, men velger man noe veldig sært må man vel bare regne med litt reaksjoner. Når det gjelder folk som ikke bestemmer navn før ungen er 6 mnd, er nok ikke det helt mulig, siden man må melde navn til folkeregisteret før den tid...
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Joda, det er mulig... Vet om noen som fikk post til "Lillebror" Hansen (f.eks.). Du har 6 mnd på deg å velge navn, så det er mulig )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå