<3 Beibi i magen <3 Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 leser på mangen innlegg her at folk går til ul når di er 5 -6 uker på vei... de jeg lurer på er egentlig er de muligt å se noe som helst er jo ikke større en en peanutt jo hehe å i tilfelle hva koster det??? jeg er selv 9+4 dager etter kalkulatoren her inne.. har den kalkulatoren stemt på dere?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Jeg gikk ikke til privat ultralyd, så jeg vet ikke hva det koster. Jeg har mistet 3 ganger, derfor fikk jeg ekstra god oppfølging av fertilitetsklinikken i Trondheim siden de var redd jeg skulle abortere igjen. Var på ul hver uke fra uke 6 til uke 12. Var ikke store frøet å se på skjermen i begynnelsen, men legene så det de trengte å se...f. eks fulgte med plassering i livmoren, plommesekken osv. Etterhvert (uke 11 - 12) begynte det å ligne mer på en baby. Veldig glad og takknemlig for at jeg ble fulgt så godt opp=)
Mamma mjaua Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 jeg var på UL i går, i uke 5. pga blødning MED smerter. Man så ingen baby, men en sirkel med et dunkende hjerte. Trodde jeg var i uke 10 (i følge mensen), så ble sendt på ullevål sykehus til ultralyd (altså ikke noe jeg valgte selv, og det var gratis). Jeg skal igjen til UL på sykeguset om 3 uker, eller før om jeg igjen får smerter mens jeg blør (ikke hvis jeg blør uten smerter). Grunnen er at jeg har blod i livmoren, som kan føre til SA, og i tillegg, kan det hende at jeg er i uke 10, men fosteret har sluttet å utvikle seg. Dette kan forklare blodet. En annen forklaring, kan være at det var 2 der inne, men den ene fikk en SA i går. de vet ikke. Også kan det være noe helt annet. Tror ikke man skal gå i uke 5-6 bare for å se... det tror jeg man bare kan om det er fare for at noe er galt.. men vet ikke jeg:p Var litt rart jeg var i uke 5, siden jeg fikk STERK positiv test allerede i uke 3.. gravidstreken var sterkere enn den andre, men legen sa det kunne skje å få positiv i uke 2 og 3.. Men kan jo hende jeg har vært gravid i 10 uker, og fosteret ikkhar stoppet å utvikle seg. Da vil det bli spontanabort. Derfor jeg skal kontakte legen om jeg får blødning med smerter, siden det er stor sjangse for SA. Så nå må jeg ligge stille i sengen i 2 uker... passet dårlig, etetrsom jeg flyttet i dag:P Men jeg flyttet hjem til mamma..
Baby nr3 ombord Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg fikk tidlig ul pga jeg var bekymra fordi jeg drakk endel i påskeferien og fann ut noen uker seinere att jeg var gravid (ikke planlagt). Så jeg fikk ul i uke 8 som sa viste seg å være uke 6-7. Såg absolutt ingenting, bare en liten klump og fikk høre hjertet dunke. Ikke før ul i uke 12 jeg fikk følelsen av at det var et barn som vokste inni magen, da var det utrolig hvor mye vi fikk se. Begge to var utvendig ul.
Baby nr3 ombord Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Og nei den kalkulatoren her inne stemmer absolutt ikke med min termin, ul termin stemmer heller ikke helt. Har min egen termin jeg, ut fra da jeg hadde sex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå