Gå til innhold

Kolikk-angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at vi her er helt paniske ved tanken på kolikk - særlig siden småen får erstatning og jeg innbiller meg at de lettere får luftplager da.

Han er nå 13 dager og har skreket veldig lite til nå, men hver gang skjærer det til i ryggmargen på meg, og barseltårene renner fortsatt.

I går var han våken i nesten 5 timer på ettermiddag kveld, og det var litt skriking - men veldig lite.

Nå har han vært våken 4 timer (bortsett fra en liten lur i bilen på vei fra besøk) og har skreket en del den siste timen - vet det ikke er mye, men er skikkelig redd for at dette er begynnelsen....

nervøs førstegangsmamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter hadde litt kolikk. Hvis du mener ditt barn har fått kolikk gå til kirokrator med en gang. Ikke vent i ukesvis. Det hjelper som regel med bare 2 behandlinger. Husk ditt barn skal skrike litt også. Hvis barnet ditt skriker i sammenhengene flere timer, spesielt på kvelden, kan du begynne å vurdere.

Skrevet

Alle babyer har litt vondt i magen når de er så små. Kolikk er noe helt annet!! Hadde kolikk med nr en, hun skrek i timesvis - var helt trøstesløs.... Jeg kuttet melkeprodukter etter å ha prøvd alt fra kiro, ammete og akupuktur. Kutt av Melkeprodukter gjorde susen her.

Synes ikke du skal bekymre deg for mye, de fleste får jo ikke kolikk, da!

Lykke til!

Skrevet

4 og 5 timer våken er lenge for en så liten baby... Mange som er så små får nok etter et par timer våkentid :-) Den gråtingen dere har opplevd kan godt ha vært overtrøttgråt og ikke vondt-i-magen gråt...

Ja, kolikk er slitsomt og tøfft, men det går over det og :-)

Hilsen en tidligere kolikkmamma

Skrevet

vil bare si at når snuppa mi har vondt i magen så putter jeg henne i badekaret(tummytub) og da fiser og raper hun så det holder...da blir magen bedre!

Lykke til

Skrevet

Det e rnok ikke kolikk, iallfall er det for tidlig å si det. Kolikk er utrøstelig gråt, så om han roer seg med smokk, byssing, amming, trilling etc, så kan du puste lettet ut :) Alle nyfødte skriker litt, men JA det er helt forferdelig å høre på. Min pjokk hadde "kolikkgråt" i en halvtime da han var ca 1 mnd pga luft eller noe sånt, det gikk iallfall over. Men da tenkte jeg masse på de som lever i den skrikinga, med en unge som helt tydelig har vondt, i månedsvis.., All ære.

Når han har vært våken i 4 timer, så skriker han sikkert fordi han er trøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...