Gjest Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Jeg sliter så innmari med å gå på overtid!!!! Hjernen jobber overtid hele tiden. Spesielt når jeg er litt for meg selv så begynner hjernen å kverne - jeg blir helt på gråten og bygger under min egen angst for at det skal skje noe med barnet (skader pga svikt i morkaken) kun fordi det er litt over UL termin. Satt å leste på "uke for uke", og ifølge sykehuset så er man jo ikke på overtid før det har gått 2 uker over fra UL termin dato - det betyr at for meg er det perioden fra 10 januar-24 januar!!!!!! Og jeg er 3 dager over UL termin dato nå, og sliter så innmari med å holde spiriten oppe.... ååååhhhhhh......... Snakket så vidt med jordmor isted, hun sa at å følge bevegelsesmønsteret er det eneste jeg kan gjøre...og der har jeg jo ikke noe å klage på - ettersom babyen har vært mer aktiv den siste uken enn i hele svangerskapet... Hva kan jeg gjøre for å nyte de siste dagene av dette svangerskapet - vet jeg kommer til å savne magen... Hva gjør dere? Føler dere at dere er sikker på at babyen deres har det bra inni hybelen?? Skal ikke på kontroll før til torsdag, da er det en uke siden UL termin.... føles som en evighet til... Dette var mitt nyttårs hjertesukk... ....men gleder meg til imorgen kveld - da skal vi være sammen med gdoe venner. Og barnet er hvertfall sikret bursdag i 2008 - og det er det mange rundt meg som er lettet over.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Kan ikke gi deg så mye svar, for har 2 mnd igjen til termin.. Men forstår deg godt. Men bare lurte på noe: Er du sikker på at det er etter 2 uker (42 uker) at man får 2 uker til? Altså at man ikke blir satt igang før uke 44? Var egentlig ganske sikker på at man bare lot oss gå over ul termin med 2 uker. Venninnen min sa hun ble satt i gang da hun var 2 uker over. Og hun snakket om at det var ingenting å gå gravid 9 mnd som 9 og en halv. Men ble litt usikker nå, men det høres jo veldig lenge ut, at man kan risikere å sitte 4 uker over ul termin
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Kan ikke annet enn si at JEG FØLER MED DEG!! Hold ut, du er snart i mål nå - snart har du en frisk, liten baby i armene dine=)
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Her er et utklipp "Fra uke til uke" Mors uke 41 og babyens uke 39: Mange føder denne uken Mors uke 42 og babyens uke 40: Du er fortsatt innenfor normalen Mors uke 43 og babyens uke 41: Nå er dere klart på overtid! Mors uke 44 og babyens uke 42: Denne uken kommer ihvertfall babyen! Det er dette som får meg til å grave meg ned i tankene om at jeg aldri skal bli ferdig med dette sv skapet... Er nok endel som blir satt igang etter når det er kommet 14 dager over UL termindatoen. Jeg tror ikke jeg klarer å fikse å gå særlig lenger enn dette...er så fryktelig redd for komplikasjoner ifm overtid. I forrige sv skap ble jeg satt igang 4 dager etter UL termin pga lite vekst hos babyen, og det viste seg infarkter på morkaken. Ikke lett å legge dette vekk og tenke rasjonelt når man står der... Siden jeg ble satt igang forrige gang så har jeg ikke helt troen på at kroppen min skal ordne opp i tingene på egen hånd, og det er så plagsomme tanker. Takk for gode tanker ) Nå skal jeg spise litt sjokolade )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå