Gå til innhold

Spiser han utrolig mye eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svarte på et annet innlegg om hvor mye babyene spiser og ser nå at det så jo helt utrolig mye og ofte ut. Han er 6,5 mnd og menyen ser ca slik ut for en dag:

6-7 tiden: pupp

8 tiden: 1/2-1 skive og vann

10 tiden: grøt (av ca 150 ml vann) og vann

12 tiden: pupp, evt litt frutti/fruktpurre

14 tiden: middag, ca et glass og vann

16 tiden: pupp og evt litt av vår middag (most potet og gulrot)

18 tiden: grøt (av 150-170 ml vann) og vann

19.15: pupp og i seng :-)

Han får ikke pupp om natten og er veldig aktiv og ganske passe tung i forhold til lengden sin, faktisk heller litt for tynn enn tykk. Han må jo ha en utrolig høy forbrenning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig at de spiser masse i den perioden. Lucas spiste helt sinnsykt med grøt i den perioden. Lagde av 3 dl vann og han slukte skålen, det var 3 gange rom dagen, et beger frukt, pluss ett glass middag og 3 flasker med 250 ml mme...

Skrevet

Phu, beroligende å høre! Ja han sluker grøten og ser i grunnen mer sulten ut etterpå, så har vurdert å gi enda mer, men synes vi gav så mye allerede, hehe...

Skrevet

Det er litt mye i forhold til til klumpen min på 8mnd. Han har denne menyen:

06.00pupp

08.00 grøt av 120ml vann

09.30 pupp

11.30 fruktmos av 1 banan eller banan og eple med 1/2 skive brød i.og vann

13.30 pupp

15.30 1 middagsglass innimellom pupp.

17.30 grøt av 150-160 ml og fruktpurè

18.30 pupp..

(spiser ikke på natta)

Jeg trodde kansje min spiste mye. Han er stor var 9,5kg på 7mnd kontroll. Og jeg har forresten akkurat gått fra 1/2 til 1 middagsglass og plusset på fruktpurè etter kveldsgrøt..Han spiser bare av 1 pupp om gangen også..

Når jeg så hva din spiste ble jeg pluttselig usikker på onm han får nok mat. Han har vært litt sutrete i det siste, men har jo fått tenner. Meeen han har jo blitt 10 hakk mer aktiv også da siste ukene..hmm.

Skrevet

Umulig å si. Men tror nok mini spiser mer enn brødrene gjorde på samme tid, i hvertfall så vidt jeg kan huske. Han har også nettopp fått tenner, to stykk nede. Han er ikke noe spesielt stor, var 8,4 kg på 6 mnds kontrollen og 71 cm lang.Han spiser også bare fra en pupp om gangen. Jeg synes selv han spiser veldig mye, men han er som sagt veldig aktiv, har ålt seg rundt på gulvet siden han var 4,5 mnd. Nå trekker han seg opp på knær og står på alle fire og gynger også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...