Mona2 Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Skal ha dette og oksestek imorgen, men har et spørsmål.. Er det greit å steke potetene og fløten i 3o min på formiddagen, deretter ta de ut, ta på ost litt før servering og steke og gratinere dette i ytterligere 15 min? Blir resultatet like godt?Har et logistikkproblem når det gjelder ovnen, skjønner dere:) Håper noen har erfaring og kan hjelpe en nyttårs- kokk:)
*ale* Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har gjort det. Måtte ha litt mer væske på, da de ble tørrere av ventingen..
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg ville heller kokt dem i en panne med fløten i 10 minutters tid (tynne potetskiver) og tatt over i en form og lagt folie over og latt den stå slik. Skulle holde med en 15-20 min til da i stekeovnen etterpå :-)
Gjest mphs Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Det ville jeg ikke gjort da fløte,melk og eventuelt rømme er gro bunn for bakterier. Jeg ville heller kokt fløte, h-melk og rømme med krydderet. Og hatt i potetskivene og kokt de til de var møre. Hatt de rett over i form med ost og gratinert den i ovnen på 220 grader i 10-15 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå