sandra81 Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Jeg blir nødt til å gi tillegg pga av at melken ikke kommer. Er mitt andre barn og den kom ikke i det hele tatt sist gang. Har ammet siden han kom til for 48 timer siden og det kommer fortsatt ikke melk, har litt dårlige gen. Nå ammer jeg først og gir tillegg etterpå. Hvor mye tillegg skal jeg gi nå i starten? Noen som gjør noe lignende? Noen som bare gir erstatning? Hvor mye gir dere?
oui-oui Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Først og fremst: Gratulerer så mye med den lille! Så til spørsmålet ditt: Jeg er langt i fra noen ammeekspert, men jeg har da alltid hørt at melken ikke kommer før den tredje dagen etter fødselen..? Er det ikke litt tidlig å slå fast at du ikke får melk? Lykke til, uansett!
Blue Lady Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Gratulerer med babyen!!! Melka mi kom ikke før tredje dag. Tror du gjør lurt i å bare amme et par døgn til, det er jo sånn babyen får melka i gang.
ennaH Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Ikke gi tillegg ennå! Babyen din har ikke greid å suge opp melkeproduksjonen ennå. Og gir du tillegg, blir den mett. Da suger den ikke så ofte og mye som den må for å få igang melkeproduksjonen din. Det er helt vanlig at melka ikke kommer igang før tredje døgn. Inntil det skjer, er det bare noen dråper med råmelk som kommer ut. Det er grunne til at babyer går ned i vekt etter fødsel.
trollet66 Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Litt is i magen og troen på at det går bra er det som oftest skal til...... Bagynner du med tillegg for tidlig lager du ris til egen bak. Det kan noen ganger ta litt lengre tid før melka kommer skikkelig. Men de får edle dråpene som baby får i seg før den tid er svært dyrebare og nyttige. Denne gangen,med nummer tre tror jeg det tok 3 1/2 dag før melka kom skikkelig, med de to første var jeg Pamela dag 2. Det er viktig å la barnet suge så ofte så mulig så brystene blir stimulert til å produsere!
m@rie82 Skrevet 31. desember 2007 #6 Skrevet 31. desember 2007 hei og gratulerer!! som mange andre har svart her: ikke gi deg med ammingen enda. prøv mer! husk at den lille har en magesekk på størrelse med en valnøtt og trenger derfor ikke mange dråpene for å bli fornøyd for en liten stund. amm ofte og prøv gjerne å pumpe deg litt innimellom. etterhvert vil sprengen komme og produksjonen vil kommer mer og mer i gang. ønsker deg masse lykke til!!
Sjalabais Skrevet 31. desember 2007 #7 Skrevet 31. desember 2007 Jeg fikk ikke melk før dag 4, ikke noe unormalt med det :-) L hadde mista mer enn 10 % av fødselsvekta på dag 3, og da fikk hun 20 ml med mme to ganger på 12 timer i tillegg til at jeg ammet like mye som før. Vei lille før du gir mme, har h*n ikke gått ned 10 % av fødselsvekt eller mer, så avvent litt :-) Gratulerer så mye med ny baby i hus!
sandra81 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. desember 2007 Takker for svar! Her ammes det som bare det:) Han suger og suger. Han har fått noen dråper tillegg, men bare så vi begge skulle få hentet oss inn. Melken er vel på vei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå