Isilra Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Når er det babyene skal kunne ligge på magen og heve hodet? Hva er tidlig og hva er sent? Gutten her på 2 1/2 mnd hater å ligge på magen. han legger ikke henda sine foran seg engang for å prøve å løfte hodet. Moren min fortalte at broren min løftet hodet når han var 6 uker, derfor lurer jeg på om han her er sent ute. Han er ganske stødig i nakken ellers, og om vi holder han inntil oss så løfter han hodet hele tiden
Sunshine2222 Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Stina på snart 3 måneder har vært knallsterk i nakken lenge, men å løigge på magen DET er ikke morro..... Jeg legger meg ned med henne innimellom, og lar hun styre det selv. Hun la faktisk armene bakover :-) men det var normalt leste jeg! Tror ikke han er sent ute......
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Lillejenta vår løfta hodet allerede fra dag 1 hu! Jordmødrene syntes det var skikkelig stas å se hvor sterk hu var (Noe vi også syntes). Nå holder hun hodet oppe i kanskje ett minutt om gangen, men må hvile litt etterpå da. Hu er ikke så glad i ligge på matta, men ligger mer enn gjerne på magen oppå meg å da jobber hu som bare det for å få med seg hva som skjer rundt henne. Hu er nå 5 uker.
Isilra Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2007 Det her var godt å lese Hehe Han her legger ene armen bakover også. Legger meg ofte ved siden av han for å underholde han, og han ligger og sikler og surver enstund (kanskje 5-10 min?) før han begynner å gråte. Får jo vondt av han, men må vel bare la han få trene på den måten? Men han virker sterk i nakken ellers han her og
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #5 Skrevet 31. desember 2007 Det er lurt å trene litt på det. Han kan ligge på magen din, når du ligger på ryggen, legg han på magen hver gang du skal legge ham fra deg på gulvet, hver gang på stellebordet, og snu ham igjen når han protesterer. Ved ca 3 mnd alder kan mange ligge på magen med albuestøtte og løfte hodet fint. Det er sletts ikke alle, barna følger sitt eget tidsskjema, men det kan være greit å hjelpe litt på vei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå