Gå til innhold

mye gråting.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er bare litt over to uker, og har mye problemer med magen. har mye luft og vondt i magen sin!

Når han spiser, så spiser han seg jo mett men sovner eller slipper puppen.. Etter noen minutter kan han begynne å gråte, og da er han "sulten" igjen.. han leter da etter puppen og sutter hvis vi putter smokk i munnen på han. Gjør han dette fordi han har vondt i magen eller fordi han er sulten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei snuppa=)

sikker på at du har nok melk til han?

dersom det er luft han plages med kan det hjelpe å ta ham opp for å rape midt i ammingen, slik at han ikke får så mye luft i slutten når han er ferdig å spise=)

Skrevet

vet du det har jeg ikke tenkt på.

han sovner nemlig når han er "mett", men snakket nettopp med moren min om det og hun mente jeg skulle vekke han slik at han får mat fra den andre puppen også.. så da skal vi prøve det i dag/natt.

Skrevet

Er det ikke vanlig at babyene gjør sånn da? De sovner vel i ¨måltidet før de er helt mett og så vil de vel gjerne ha pupp og nærhet hele tide når de er så små:) Leah var i alle fall klistret til puppen i 10 uker hun, men vi fikk henne ikke til å ta smokk før det da, og hun hadde og har et stort suttebehov! Syns du skal la han få pupp "hele tiden" jeg, det fører jo også til at produksjonen øker, vet det er slitsomt, men det går over:) Uansett får du ha lykke til..og gratulerer så mye med gutten:)

Skrevet

jeg vet ikke jeg, jeg er ny i "gamet" derfor jeg lurer ;') det er helt fint med at han ønsker nærhet og pupp, men han gråter selv om han får nærhet. så da er det nok puppen han trenger mer av tenker jeg... Da blir det puppings fremover, så får vi håpe han roer seg. vi var nemlig redd for at han hadde fått kolikk siden han har en del luft i magen.

Tusen takk!

Skrevet

hmm, da kan det være at han får for lite.

du kan jo prøve å pumpe å så gi ham slik at du ser hvor mye som kommer å da igjen ser hvor mye han tar til seg=)

bare et forslag iallefall...

er det for lite kan du jo eventuelt prøve å pumpe et par ganger om dagen eller legge ham til puppen ofte for å stimulere å øke produksjonen,eller gi ham litt mme i tillegg=)

ordner seg skal du se, når man bare prøver seg fram og finner ut hva årsaken er=)

Skrevet

har akkurat pumpet meg, og der kom det ikke mye gitt. 90ml fikk jeg ut :( men får gjøre det du sier, så øker jeg vel produksjonen! Ikke rart han er sulten hvis han bare får i seg underkant av 45 ml i et måltid.. han drakk lett 70 ml sist jeg pumpet meg... huff, får vondt jeg nå. har vært sånn i nesten en uke.. og så er kanskje løsningen så enkel som at han mangler mat, stakars liten.

Skrevet

Vår gutt har og mye luft og plager i magen - og jeg er og redd for kolikk, han er snart to uker. Vår får tillegg for han har glupsk apetitt, var liten når han ble født og gikk mye ned i vekt etterpå så han har litt å ta igjen, og jeg klarer bare å pumpe ut 60 mm om gangen.

Jeg skulle ønske jeg orket å la han henge i puppen hele dagen, men for meg blir det for vanskelig når han er urolig og gråter mye ved puppen - så da gir jeg han flasken - med dårlig samvittighet...

Skrevet

se der ja, da har du funnet en mulighet til hvorfor han gråter så mye da=)

blir nok årnings nå=)

bare å prøve seg fram, syntes å det var så tungt å høre joakim gråte di første dagene da han ikke fikk noe ut stakkar, men med en gang man finner årsaken så kan man alltids gjøre noe med det=)

Skrevet

Babyen får ut mer enn du klarer når du pumper, det har også noe å si når på døgnet du pumper og hvor lenge det er siden han har spist. Bare så du ikke tror at du har for lite melk uten at du faktisk har det:) Kan selvsagt være det altså, men i starten så er det mye øking..med Leah så økte vi hver uke og mer til. Har forresten et lite tips hvis babyen plages veldig med luftsmerter, lag sukkervann å gi, det hjalp veldig på Leah, hun ble mye roligere og når hun slappet av så kom det gjerne masse propp og bæsj ut også:) Hvis du vil prøve og ikke har oppskrift : Kok vann, mål opp 1 dl, rør i 1 ss sukker og avkjøl, gi han enten med ts eller flaske. F.eks 2 ts først og se om det hjelper. Jeg pleide å gi Leah ca 10 ml på flaske:) Og som jeg sa tidligere så øker melkeproduksjonen av å amme, amme, amme:)

Skrevet

Forresten Brummemamma: Aldri ha dårlig samvittighet for at du vil det beste for babyen din, om du gir flaske fordi babyen gråter og er sulten og du har vondt for å amme eller ikke får det til, blir stresset eller hva det måtte være..du skal ikke ha dårlig samvittighet:)

Og Frukt med frø: 90 ml syns jeg er mye å pumpe ut når gutten bare er litt over 2 uker..husk at han får i seg mer når han suger:) Men gi gjerne begge bryst med en rapepause i mellom:) Leah er 4,5 mnd og jeg pumper 100-150 ml når jeg pumper begge bryst...får ikke helt til å pumpe jeg da, men hun spiser ikke mer enn 100 ml fra flaske..muligens litt mer nå..har ikke pumpet siden før jul for pumpa er ødelagt og jeg venter på ny :)

Skrevet

Jeg har også en gutt på litt over 2 uker. Han spiser fra en pupp, sovner ofte men da klør/stryk jeg han på ryggen slik at han kan tømme puppen helt. Etter ei stund så ser du ofte på halsen at han ikke svelger lengere men bare suger.

Jeg tar han da opp for å rape. Han raper vanligsvis en eller to ganger. Hvis han ikke raper når han ligger med hode på min skulder så flytter jeg litt på han for å se om det hjelper. Jeg bruker da å latt han ligg på fanget mitt eller på skuldra i noen minutter før jeg gir han mer mat fra andre puppen.

Dette gjør jeg hver gang. Det er ikke altids han tømmer den andre puppen men da begynner jeg bare med den siden neste gang han skal ammes. Har virket greit hittil. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...