Gå til innhold

Vaginakuler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fra før jeg ble gravid har jeg noen ganger brukt vaginakuler for å trene musklene i skjeden. (to metallkuler på størrelse med en klinkekule). Jeg har lest en gang at det er viktig å trene musklene i underlivet også mens man går gravid og ikke bare etter. Derfor gikk jeg litt med dem i går også. Jeg pleier alltid å bare ha dem nederst i skjedeåpningen. Da jeg skulle ta dem ut på kvelden fikk jeg bare presset ut den ene. Den andre kunne jeg ikke kjenne med en gang. Jeg måtte kjenne langt oppe i skjeden. Dette er pinlig og komisk... Til slutt kjente jeg den helt opp i skjeden godt klemt mellom livmoren og veggen i skjeden. Den satt så godt at jeg nesten ikke fikk pirket den ut. Jeg så for meg at jeg endte på legevakten hvor noen måtte ta den ut... Jeg gikk et par runder på badegulvet før jeg forsøkte en gang til. Jeg måtte klare dette selv. Samtidig var jeg redd for å presse for mye da den lå klemt oppi livmoren og kanskje inntil livmormunnen. Jeg fikk den omsider ut.

Det jeg er redd for nå er om jeg kan ha skadet fosteret på noe vis. Om jeg kan ha klemt for mye.

Men livmorveggen er vel ganske tykk, særlig så tidlig i svangerskapet så fosteret/embryoet ligger vel godt beskyttet? Jeg er syv uker på vei.

Er det noen som vet noe om hvor uheldig denne hendelsen kan ha vært?

 

Jeg skal iallefall ikke prøve dette mere i svangerskapet. Livredd for å miste lille spiren eller ha skadet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi, har aldri hørt om lingnende før, å jeg ssom hadde tenk å kjøpe meg sånne. ble litt redd nå ja. jeg anbefaler deg å ringe til legevakten eller en jordmor å bare prate med de. de ser deg hvertfall ikke gjennom tlf hvis du synes det er veldig flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på når vi har sex så kan det jo skej at penis støter ganske kraftig borti livmoren også... Og det er jo ingen som advarer mot sex med mindre man har hatt blødninger... så da vil jeg tro at livmoren og fosteret har tålt denne hendelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tyvtitter her inne jeg:)

Kjøpte meg sånne kuler og fikk akkurat samme problemet som du... litt panikk ja, men den kom da ut etter hvert. Så jeg la inn spørsmål til en nettlege, og fikk til svar at det det ikke var et unormalt problem, men at bruk av sånne kuler bør unngås i graviditeten.

Lurer nå på om jeg tør å bruke dem etter svangerskapet, men da er det i alle fall ikke fare for noe foster... Det gikk sikkert bra for spiren din, men du gjør nok rett i å la dem ligge til h*n er ute.

(har ikke merket noen problemer jeg i alle fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...