Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Noen som kan hjelpe. Er så lenge siden jeg har setkt kylling. Og er redd den blir tørr. Evnt marinade som skal på og tilbehør til.
Libido- Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Nydelig og smakfull saus til kylling 1 dl hønsekraft eller -buljong 2 dl krem- eller matfløte 1 ts sennep 2 ss soyasaus salt og pepper (hvis nødvendig) 2 ts maisenna Oppskriften er litt liten pleier å dobble den.
meg og gutta Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Når jeg lager gourmetkylling pleier jeg å røre sammen smør og friske urter - f.eks basilikum og legge det under skinnet. Så steker jeg den hel i ovnen og den blir saftig og smakfull. Underveis kan du også helle over litt av kraften som renner ut. Tilbehør er jo ettersom hva du liker. Men en god potetstappe med ost oppi eller potetbåter stekt i ovn med provance-krydder er jo godt. Ellers synes jeg gulrøtter og brokkoli er godt til også.
Mamma2OO5 Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg lurer akkurat på det samme. Men har det for meg at jeg vil ha blomkål, gulrøtter og små poteter til -mandel kanskje? Bønnestenger også. Tror det er det det heter disse lange grønne sakene:o) Sausen til Libido hørtes god ut. Fløtegratinerte poteter er også godt, litt usikker på om jeg skal ha det eller vanlig kokte.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2007 Da bruker du ikke flytende smør regner meg med. Trodde kanskje jeg kunne steke den som ribbe,på rist med langpanne med vann, smør og evnt hvitløk i under.Eller blir den tørr da?
Mamma2OO5 Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 la den ligge rett i forma og så har du en del smør i den. Hvert kvarter eller så, heller du smøret over kyllingen. Da skal den ikke bli tørr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå