EnUndreneMor Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 jeg har ingenting å klage på, men nå skal hun passe tulla vår i morgen, så jeg og faren kan feire litt sammen med venner noe vi ikke har gjort siden i fjor, og jeg har min regler når det kommer til søvn, at tulla skal ligge i senga si og bare ''koses'' strykes på til hun sovner (prøver å kutte ut puppen om natta og få henne til å sove over) men neida.. svigermor hadde en genial ide om at hvis hun våkna så kunne hun jo bare ta henne med påstua og se tv osv osv.. nå skal det sies at tulla er snart 7mnd.. hehe oxo en liten utblåsning. i går dro vi til svigers og jeg dreiv akurat med mat til tulla før vi dro, men så kom mannen min påa t vi var bedt dit på middag.. så jeg tok med ett middagsglass og vi dro av gårde. der fkk vi servert pizza og den var ferid hun hadde bare igjen og kjevle ut en.. så jeg begynte med oppvarming av glasset.. bruker egentlig å dele opp disse da hun ikek spiser alt, men jeg gadd rett og slett ikke nå.. ville bare ha det overstått så hun fikk mat.. så begynner jeg å koke maten og den begynner å bli klar.. så kommer hun inn: spiser hun hele glasset? nei svarer jeg men da må du jo kaste det som blir igjen, det er jo bortkastet. ja jeg vet, og jeg bruker å dele det opp. ja for det kan stå i kjøleskap i 3 dager.. ja jeg vet, men jeg gadd ikke nå men kan ikek du flytte deg å ta det der med på stua og bruke ved ovnen? (da ble jeg rimelig oppgitt) den er ferdig nå uanz, sa jeg og gikk så tulla fikk nå bare sånn passe varma mat da.. stakkars.. og jeg satt igjen med irritasjon.. hehe.. og når mannen min skulle rydde opp, da ble kommentert enda en gang.. prater liksom forbi meg mens jeg er der.. men har vært sammen med sambo i 7år nå. dette er faktisk det første som har irritert meg.. hehe
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Syns du skal være takknemlig for at svigermor vil være barnevakt, og la henne gjøre det på sin måte for den natten. Ingen tar skade av det. Resten var jo bare rart...
~sjiraff~ Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Hadde ikke brydd meg så mye om sovingen da hun skal sove borte. Jeg forteller hvordan vi gjør det så får de snuppa sover hos gjøre det de mener er best (så lenge det ikke er noe hårreisende da). Synes ikke det gjøre noe om rutiner avviker da de er hos andre. De skjønner fort nok at hjemme er hjemme og borte er borte.
OsloMor Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Egentlig synes jeg det er litt for mye forlangt å ville at besteforeldrene skal "oppdra" og bidra til nattavvenning, Det er besteforeldres privilegium at de kan gjøre natten mest komfortabel for seg selv, mener jeg. MEN, de bør jo prøve å få de til å sove da. Det med middagsglasset var teit synes jeg, hun kunne latt deg varme det på normal måte!
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Forstå hva? Jeg skjønner ikke helt hvor du tar den helt store irritasjonen fra? Og apropos nattrutiner, et så lite barn har kanskje best av trygghet. Da er bestemors fang bedre enn seng på frenmed rom? Med mindre bestemor ser på gladvold på tv da? Her får du diagnosen din: Du er sliten og trett småbarnsmor. Velkommen i klubben. Kos deg på fest.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Syns du bør være takknemlig over at dere har avlastning i det hele tatt, vi har INGEN avlastning, jeg har ikke vært ute på noe som helst på over 2 år nå, skulle gitt mye for å få en svigermor som din !! Sett ting litt i perspektiv, så stikker det kansje ikke så dypt likevel.
Stratos med 3 barn Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 De få gangene jeg har barnevakt lar jeg folk ordne ting som de vil. De tar hensyn til rutinene og maten selvfølgelig, men skulle han våkne om natten etc gjør de slik de vil. Ikke noe blir ødelagt av at svigermoren din en sjelden gang passer datteren din å gjør noe litt anderledes eller skjemmer henne bort. Synes ikke du trenger få henne til å forstå jeg! Helt bortkasta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå