Gå til innhold

Trygdesvindel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet med 100 % sikkerhet at naboen vår mottar stønad som enslig forsørger selv om hun bor sammen med barnefaren. Regner med at de har mottatt mellom 300.000 og 400.000 ulovlig.

 

Bør jeg melde fra om dette?

 

Hvordan vil NAV følge opp en slik melding?

 

Hva kan straffen bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For jeg ønsker ikke å sende begge foreldrene i fengsel da de har små barn, men synes de skal betale tilbake de pengene de har fått ulovlig...

 

Er jo greit å vite konsekvensene av det jeg gjør før jeg eventelt melder fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tykk og bitter og har blitt bedrat av typen din for noen år siden?

 

Jeg vet hvem du er, og de PULTE hjemme hos dere, hi-hi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det kult å vite at skattepenga dine går til å forsørge naboen?????

 

Klart du skal tipse de! Faens trygdesnyltere!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er bekymret for ungene deres så pass på deg selv!

 

Livet blir bedre dersom du slutter og irritere deg over naboen,det kan være grunner du ikke kjenner til som gjør at noen tyr til ulovligheter.

 

De er sikkert ikke stolte av seg selv, og frykten for å bli tatt er sikkert sstraff nok ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er du så sikker på beløpet? Har de flere barn? Hvor mange år er de?

Og hvordan vet du at hun står oppført som aleneforsørger?

 

Nå får ikke jeg full utbetalig da, men i løpet av det siste året har jeg fått utbetalt i underkant av 110000 ( som jeg har krav på, da jeg faktisk er aleneforsørger) så de må jo hvertfall ha drevet på med den "svindelen" i 3 år... Os utbetales jo ikke lenger enn 3 år, elller....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overgangsstønaden er på 10300 i mnd, en ekstra barnetrygd er 970 kr i mnd og stønad til barnetilsyn er 1450 i mnd x 12 = 152.640 i året x 3 år =457.920.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overgangsstønaden er på 10300 i mnd, en ekstra barnetrygd er 970 kr i mnd og stønad til barnetilsyn er 1450 i mnd x 12 = 152.640 i året x 3 år =457.920.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tallene stemmer sjelden helt da. For hvis du går hjemme med barna får du ikke stønad til barnetilsyn, og hvis du jobber blir osen redusert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg er å tipse NAV om dette. Du kan være anonym dersom du ønsker det. NAV vil følge opp tipset på en seriøs måte og undersøke sannhetsgehalten i dine påstander. Dersom de finner det dokumentert at partene har bodd sammen og urettmessig mottatt stønader vil de kreve pengene tilbake. Forholdet vil normalt også anmeldes til politiet. Dersom saken kommer for retten vil hensynet til små barn ofte tillegges vekt ved en straffutmåling.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindeOgWill

Ja, du bør melde fra!

Tviler på at de kommer i fengsel, men vet at de må tilbakebetale pengene.

Det står sikkert noe om det på nav.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt melde fra.

Avhengig av beløpets størrelse vil det bli vurdert hvorvidt forholdet skal anmeldes. Trolig unngår de fengselsstraff, men må tilbakebetale beløpet pluss bot. Dersom de er dømt for lignende forhold tidligere vil de kunne bli straffet med fengsel, men detter er sjelden når man har omsorg for små barn.

Hilsen Nav ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Gjør alle oss fedre som sliter med å få omsorg for ungene våre en tjeneste. MELD SVINDELEN!

 

Min X vil ha Aleneomsorg, utelukkende for å få OS ++.

Hun sier at jeg må gå med på 60/40 for at hun skal få dette.

 

Det er 1000 vis av mødre (kansje noen fedre også), som krever full omsorg bare på grunn av pengene. Skal jeg gå med på å redusere min rolle overfor mitt barn for å tilfredsstille X sin økonomi ?

Hun har ingenting i mot 50/50 i praksis. Det er trygdesvindel. Men når det kommer til stykket, hvis hun har forlatt meg, og hater meg, hvilken grunn har hun til å la meg få en likeverdig foreldrerolle? Hvilken grunn har hun til å ta sjanser på å bli tatt for TS? M.a.o hun kan la venner og egen familie få allverdens samvær, men ikke meg. Vi pappaer blir skjøvet ut i kulden av de som vil sko seg på trygdeordningene.

 

Jeg har sympati for alle dere, som av legitime grunner, er alenemødre, men alle dere svikere som bruker barna som økonomisk brekkstang har jeg ingenting til overs for.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvorfor ikke være fair nok å si det rett ut til naboen; Jeg vet at dere svindler, slutt med det ellers så melder jeg dere.

 

Jeg synes ikke man skal melde mennesker, man bør kun blande seg i andre menneskers sitt liv hvis det går på barn sin omsorg.

 

Jeg tror de fleste har noen svin i skogen og man bør passe sitt eget først;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, hvis vi fortsetter denne diskusjonen stort lenger rekker vel dama å pensjonere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjetter sikkert at det er du som har "tystet" og da er helvete løs i nabolaget. Gjør ihvertfall meldingen anonym. Og ikke personlig.

 

Vil ikke råde deg til noe, hvis din magefølelse sier deg noe så følg den!

 

Det er mange som snyter på systemet, og det er utrolig frekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...