Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 jeg gir gutten min på 2 år akkurat det vi spiser.. og han får lov å få godteri da vi sier ja. Synes det er viktig at barna får er variert kosthold og at dem får lov til å kose seg med litt sukker innemellom.. Jeg ser ikke noe fare med det i det hele tatt. Men da igjen, spiser ungen min akkurat det han får servert.. han velger frukt over mye annet.
Espoir Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Sunt kosthold er mye frukt og grønnnsaker, grove typer brød, ikek søtpålett annet enn f.eks hjemmelaget syltetøy, som drikke kun melk eller vann, ikke brus og saft og ikke juice alt for ofte heller.Tran. Godteri BARE på lørdager og i bursdag. Brus kun i bursdag og til jul og sånt.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 akkurat sånn tenker jeg også, hun har bestandig fått smake alt, og nå spiser hun det hun får, hender jo at det er noe hun ikke liker, og da får hun selvfølgelig ny skive/mat... favorittmaten er brokkoli, oliven og sushi, så jeg er ikke bekymret )
Libido- Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Variert og næringsrik mat. Masse grønnsaker og frukt. Mye fisk og hvitt kjøtt. Lite halvfabrikat og annen ferdigmat. Begrenset tilgang på søtsaker etc.
*Minnie Mus* Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 at man spiser noe frukt og grønt stort sett hver dag og holder snop vekke stort sett på ukedager, ikke spiser annenhver dag på macker`n og prøver å spise forskjellig og ha et variert kosthold.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Han spiser det vi spiser. Og tror det er rimelig sunt. Er veldig glad i pålegg som makrell i tomat og kavira. Ellers er det fisk,kylling og kjøtt til middag med ris,poteter eller pasta. Vi har alltid grønnsaker til middag. Mais,brokkoli og gulrot er favoritten. Ellers fpr han lørdagsgodt og kake (snop) når vi er borte. Men han velger heller mat enn kake. Og spiser masse frukt.
OsloMor Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 Grovt brød, fullkornsprodukter isteden for fint mel, alltid grønnsaker til middag, magert pålegg og kjøtt, mye av det riktige fettet og masse frukt. IKKE godteri i uken, kun litt non-stop på lørdag, vann som tørstedrikk og faste måltider.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Variert, grovt, grønt og fett av riktig art:) Vår får frukt hver dag, jeg mener det ikke er så ille siden sukkeret som finnes naturlig i frukt følges av så mange fine næringsstoffer. Han får stort sett smake alt han vil. Virker som han foretrekker tørka frukt fremfor kaker som kos f.eks. og det syns ikke jeg gjør noe. Vi passer på at han får nok og riktig fett. Og fisk, fugl, kjøtt og linser/bønner (siden vi liker det godt).
Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2007 høres bra ut dette! Vi har ikke lørdagsgodt her i huset. jeg ser ikke noe i at det skal være en sevlfølge.. han får snop da innemellom Det har blitt utrolig mye snop i jula, og jeg merker at lille gutt har blitt litt vant til julekosen og sjokolade kalender... hehe takk for at det er over! Nå er det tilbake til hverdagen og vi bestemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå