Ella29 Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Har alltid hatt et godt forhold til en av naboene våre, vi har vært masse sammen. Spist middag sammen, grillet om sommeren, gått turer etc. De var også på sykehuset og besøkte meg når jeg fikk barn og kom masse innom når vi kom hjem igjen for å se på den lille. Men så ble jeg kjent med noen nye i borettslaget her gjennom barselgruppa, så vi har barn på samme alder. (De andre har ikke barn) Jeg og min familie ble også godt kjent med disse, som ingen av oss kjente fra før. Når sommeren da kom inviterte vi begge parene så de også kunne bli kjent. Vi hadde vi mange grillkvelder og hygget oss alle tre naboene. Men nå etter sommeren er det som vi ikke eksisterer for disse to andre parene. De har vært på middag mange ganger hos hverandre og vi blir aldri bedt. ( Ser de gå forbi vinduet vårt, vi bor i blokk og samme oppgang) Nå til nyttår reiste de på hytta sammen, uten engang å si fra at de skulle dit sammen. Merker jeg blir skikkelig skuffa og lei meg. Vi har aldri kranglet eller noe så skjønner ikke hvorfor de gjør det.. Føler oss skikkelig utenfor. Hvis noen venner av meg introduserte meg for noen av deres venner ville jeg aldri bedt med de "nye" på tur/middag etc uten å invitere de "gamle" også. Er jeg rar da?, eller hvordan ville dere reagert? Merker jeg har ikke lyst å henge med hun som har er i barselgruppa mer når hun er sånn. Bare hyggelig at de andre fant hverandre og kommer godt overens og sånn, men kunne jo holdt kontakten med oss også. Bare såvidt de hilser på oss mer.
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Det høres jo helt snodig ut da synes jeg...Kan de være snurt for noe da??Hadde faktisk blitt lei meg jeg,ikke noe artig i det hele tatt.Har opplevd det tidligere med en veninne som ble kjent med mine venner og da begynte å utelukke meg,man blir jo trist..
Espoir Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Det hørtes virkelig merkelig ut. For noen teitinger! Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert, jeg, annet enn at jeg faktisk hadde blitt lei meg. kanskje jeg hadde prøvd å invitere begge parene til meg igjen for å se hvordan det ville utvikle seg da.
Ella29 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2007 Nei, kan ikke se for meg hva det kan være hvertfall... Kanskje de var sjalu siden vi ble kjent med de nye først og skal ta igjen..ikke vet jeg... Men vi er fem år eldre enn begge de andre parene da så de har vel fått bedre kjemi.. ikke vet jeg, ikke merket noe før hvertfall.
Ella29 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2007 Bra det ikke er bare meg da.. Jeg kan jo ikke gjøre noe med det. De må jo få være sammen med hvem de vil og trives sikkert bedre med de nye.. Men blir jo lei meg.. Når de kommer hjem vil sikkert hun i barselgruppa spørre om vi skal finne på noe, og da er det ikke så lett. De naboene over oss uten barn, kan jeg forsåvidt klare meg uten når de oppfører seg så falskt. Men ville gjerne holdt kontakt m hun i barselgruppa mi egentlig, men vet ikke når jeg føler hun er falsk over oss også.. Ikke lett med venner...
Ella29 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2007 Men så om det går bra så føler jeg lissom at så mye er ødelagt allerede når de gjør sånn bak ryggen vår.
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Ja,det kan du prøve-inviter begge til dere!Kjemi og kjemi dere omgikkes jo begge før de ble kjent,så dere måtte jo også ha kjemi med de begge.Synes de virker snodige,men ville prøvd det Moria sa og se hva som skjer.
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 Merkelig oppførsel... Hvis du fremdeles er interessant i å ha kontakt med de ville jeg invitert de hjem og lagt kortene på bordet. Kanskje det bygger på en misforståelse?
OsloMor Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 Synes det høres ut som den type damer som har kokt sammen et eller annet mot deg, typisk jenter å ødelegge vennskap med intriger og baksnakking. De føler seg vel underlegen deg på en eller annen måte, høres slitsomt ut, men gi F. det finnes virkelige venner! (Three is a crowd ,heter det jo.)
kulepenn Skrevet 30. desember 2007 #11 Skrevet 30. desember 2007 Har opplevd noe lignende selv og min erfaring er vel om du mistenker det for å være noe, så er det sikkert det-dessverre. Men det er veldig vanlig at det ene paret drar med seg det andre paret.- og siden de nå har hverandre er det lett å ikke tenke seg at dette sårer deg. Om du vil redde vennskapet ta opp igjen kontakten eller hvis du er så tøff, spør dem direkte om hva som er skjedd.
Ella29 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. desember 2007 Da vet jeg hvertfall jeg ikke er alene om å syntes det er litt merkelig.. Klarer meg fint uten de, er bare litt kjiipt når vi bor så "oppå" hverandre. Får se hva som skjer når de kommer hjem, jeg skal hvertfall ikke late som jeg er skuffet, og er ikke den første som starter en samtale.
Ella29 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2007 late som jeg ikke er skuffet mente jeg..
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 30. desember 2007 #14 Skrevet 30. desember 2007 Helt rart det der synes jeg.... Jeg hadde spurt ho i barselgruppa jeg da, om det var noe galt siden dere ikke blir invitert.... Jeg hadde blitt skikkelig lei meg jeg og... du er ikke rar, det er det de som er....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå