prekæs Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Det gjør jeg for første gang i dag, men lurer vel egentlig hva det brukes mest til?
OsloMor Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Brukes mye i Tyrkia og i araber-verdenen. Brukes som ris, stekt i smør og tomater, også vannet ut kaldt i salater. Jeg synes det er nydelig, særlig tilberedt på tyrkisk restaurant.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Kan vel brukes i alle slags gryter osv vel? Vi bruker mest couscous. Har en som er litt fiber i også. Hva er egentlig forskjellen på grov couscous og bulgur?
prekæs Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg skal bruke den til stekt svinekjøtt. Er vel muligens ikke helt vanlig i araberverdenen:S. Så den er fin i salat? Det skal jeg prøve:)
bente69;) Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Er det sånne pastalignene litt store riskorn?...hehe I såfall er det kjempe godt, mimrer tilbake til ørten ferier i Marmaris og Alanya i min ungdom:) Har også spist det på Alanya resturant her i Moss.
OsloMor Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Nei det spiser de kanskje ikke så mye av der nei, he-he. Men jeg synes det hørtes VELDIG godt ut da! I salat pleier jeg å ha rødløk, agurk og tomatbåter av cherrytomater. Spiser det til kjøttboller med garam masala-krydder stekt på spidd, pitabrød og tzatsiki (He-he, jeg er litt sulten, derfor stort engasjement fra meg;-)) Uansett, bon appetit!
prekæs Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2007 Ser ut som små honni corn, men smaker heldigvis ikke slik:)
meg og gutta Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Hei, jeg har også lyst til å prøve bulgur, men er litt usikker på hvordan den skal behandles. Må den kokes først eller bare legges i vann før den skal brukes i salat? Og hvis man skal lage sånn bulgur i tomat som man får på restautant hvordan gjør man det? Håper noen har gode tips!
prekæs Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2007 Var akkurat som å koke ris, tror jeg. Mannen min lagde maten:)
~**nuttis**~ Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 Du freser bulguren i margarin først,så heller du over kokende vann og koker den som ris.Står på pakka hvor mye vann og bulgur du skal bruke.Ris burde også stekes i smør før den kokes...blir mye bedre smak da,og den blir ikke klebrig.
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #11 Skrevet 30. desember 2007 Takk for tipset Nuttis. Jeg elsker bulgur i lune salater med stekt kylling og freste grønnsaker, pluss et lass cherrytomat og avocado på toppen. NAM!
~**nuttis**~ Skrevet 30. desember 2007 #12 Skrevet 30. desember 2007 Bare hyggelig;-)Bulgur er godt til mye det.Mannen min lager noe av en slags bulgur der han blander inn diverse ting og tang bl.a et slags chilikrydder.Blir ganske sterk.Spises som små "pølser"inni salatblad(romano)med sitronsaft på.I Tyrkia kalles det schi køfte..(går ikke skrive det riktig,men uttales slik.
ScaryMama Skrevet 30. desember 2007 #13 Skrevet 30. desember 2007 Spiste det mye før. Det er veldig godt i salat eller som fyll i drueblader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå