Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Hvor ofte og lenge av gangen er babyene deres våkne og hvor ofte sover de? Vår våkner rundt 11 og sovner igjen etter å ha fått mat og skiftet på seg. Kan da sove i opptli 3 timer. Får mat og er våken en time eller to før han igjen sover litt. Fra 19-tida er han stort sett våken, har kanskje noen få dupper og sovner ikke ordentlig før rundt kl 3 igjen. Synes dette er mye våkentid for en liten baby. Nesten våken i ett fra kl 19-02. Noen som vet hvor mye han BØR sove og være våken når han er 2 mnd?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Det finnes vel ingen mal på hvor mye søvn babyer trenger, barn er jo så forskjellig. Men, med tanke på hvor mye babyen sover i løpet av dagen, kan det jo være at han føler seg veldig uthvilt om kvelden, kanskje du skal prøve å begrense litt på sovingen på dagtid, holde ham litt lengre våken i gangen, da er det godt mulig at han vil legge seg før om kvelden. Ellers er det jo ofte slik at disse små ofte er våkne på feil tid av døgnet i forhold til hva vi voksne synes at de skalvære. Men, dette går seg til etterhvert som de vokser. Er jo ikke så lett å få rutine på dem når de er så små.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 nå er d 6 år siden sist... men jeg lærte av min svigerinne når jeg sleit i m min sønn i den alderen at ikke sove etter kl 17 før han skulle sove til natten... husker det hjalp oss. Nå har jeg en liten frøken på 2 uker så d er fortidlig m d nå, men skal prølve den igjen når hun er 2 mnd hvis vi sliter da... Går jo ann å prøve om ikke anna hjelper :-) helt sånn eksakt hvordan vi gjore d, husker jeg ikke :-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Når bør babyen legge seg for kvelden da? Ser at noen sovner ved 19-tida og andre ved midnatt. Nå har vår akkurat sovnet. Prøvde å legge han før han ble for sutrete. Sovnet i vogna, men det får så være så lenge han sover. Er det mulig at han kan ha tatt kvelden nå? Han har nesten alltid lagt seg samtidig med meg men vil gjerne endre på det da det sliter fryktelig på brystvortene, he-he. Han kan ligge og kose seg i flere timer før han sovner, og prøver jeg å ta ham unna brystet blir det hyling. Jeg har nok blitt smokk og den vanlige typen smokk tar han ikke (har prøvd mange typer). Håper han har tatt kvelden nå da. Når må jeg da belage meg på å stå opp i morgen tror dere med erfaring? Uff, føler meg ordentlig grønn. HI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Jeg er like grønn som deg. Jenta vår er 2 mnd. Vi legger henne for natta ca kl 19 og da sover hun 12-14 timer avbrutt av amming. Hun er våken og klar for dagen i 8-9 tida og er våken 1-2 timer før hun dupper. Hun dupper mange små dupper i stedet for lenge av gangen. Triller jeg henne med vogn sover hun lenger da.Sover til vogna stopper så derfor prøver jeg å trille så lenge som mulig. Det varierer hvor mye hun sover om dagen men merker at hun blir mer og mer våken for hver uke. Dette med legging for natta i 19-tida kom ikke naturlig av seg selv. Vi måtte styre det en del før det kom på plass. Vi er likevel klar over at det kan komme nye overraskelser og utfordringer neste uke, neste mnd osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå