balsam Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 etter kampen om maten med kveldsen/ seine middagen ligger snuppa i senga å HYLER etter skive... tårene renner og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!!
balsam Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2007 selv om hun fikk tilbud om mat 15 m in før senga og nektet?
balsam Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2007 hun fikk sen middag/kvelds som ble avsluttet 15 min før senga... og NEKTET å spise...
Gjest irismor Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 PANG Du har vel ikke tenkt til å legge henne sulten hvis hun vil ha mat?
*Lissi* Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Gammel er hun da? Kan hun ikke bare få en skive?
grå :) Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 jeg hadde nok gitt henne skive jeg. har perioder her også hvor middagen ikke går ned, men vet det går over og så lenge de spiser noe så spiller det liten rolle for meg om det er kald eller varm mat. men, hun hadde pent måttet spise den i senga/ på rommet sitt når hun først har lagt seg.
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 Velkommen til trassalderen. De er ikke alltid rasjonelle, og kan ikke straffes med å legge seg sulten i min mening.
OsloMor Skrevet 30. desember 2007 #11 Skrevet 30. desember 2007 Dette minner om trass, men noenganger er det greit å gi etter. Du får vel bare gi henne skive og forklare at nå må dere pusse tenner og gjøre alt om igjen...
Mrs. X Skrevet 30. desember 2007 #12 Skrevet 30. desember 2007 Nå tar du henne opp, gir henne skive og i morgen begynner du på nytt slik tøffelhelten (nicket) skriver i den andre tråden din. Lykke til!
balsam Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2007 hun fikk tilbud om skive også før senga.. men ville ikke ha d heller..
balsam Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 30. desember 2007 nei.. jeg mener ikke å være slem eller for streng med henne..jeg vet bare rett og slett ikke hva jeg skal gjøre...=(
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 30. desember 2007 #16 Skrevet 30. desember 2007 hadde ikke gitt henne om du tilbød henne det 15 min før sengetid....da ender det med at ho kommer til å gjøre det oftere og oftere for åslippe å legge seg. trassalder kalles dette , velkommen ;-P
grå :) Skrevet 30. desember 2007 #17 Skrevet 30. desember 2007 nekter hun å spise så får hun skylde seg selv. da er det mer trass enn sult. hadde nok vært så 'slem' at hun hadde fått hyle til hun ikke orka mer. vondt å høre på, men trass skal jo ikke lønne seg...
Darth Vader Skrevet 30. desember 2007 #18 Skrevet 30. desember 2007 Siden hun har leggetid klokka 1830 må hun jo være ganske liten. Syns ikke noe om å sende ungene i seng uten mat. Og slett ikke som straff.
balsam Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #19 Skrevet 30. desember 2007 hun er 2... og det var på INGEN måte STRAFF!!! hun ville ikke ha mat før legginga... og jeg spurte FLERE ganger..=(
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #20 Skrevet 30. desember 2007 Men det er jo en slags straff hvis hun ikke får nå. Jeg er ikke blant de mest firkantede og regelbundne da... ;-)
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #21 Skrevet 30. desember 2007 Hvis det ikke er veldig lenge siden forrige måltid, og du ikke tror hun er skrubsulten, så tror jeg at jeg hadde latt være å gi henne noe nå.. Hun kan få et glass vann.
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #22 Skrevet 30. desember 2007 Jeg skyter deg ikke. Jeg serverer fire måltider hver dag, med grønnsaker og frukt til mellommåltider. Vann i kopp i sengen. Spises ikke kvelds, forklarer jeg at da blir man sulten i sengen. Men det blir ikke mat før i morgen. Du avhjelper ikke trass med mat. Får ungen skive i senga blir det bare bråk om noe annet, dynekasting etc. Jeg gjør det enkelt for ungen og meg selv. Mat serveres på kjøkkenet til faste tider. Det gjør ikke noe om man blir litt sulten en gang. Da spiser man mer til neste måltid. Dette gjelder selvsagt for en på 2, 5 +. Hvorfor gråter du? Du er ikke slem. Hold deg rolig du. Det er ikke krise. God klem!
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #23 Skrevet 30. desember 2007 Jeg tenker ikke at det er straff, emn sånn de lærer sammenhengen mellom egne handlinger og konsekvenser. Barn skjønner ofte handling bedre enn ord. MEN - må selvfølgelig vurdere hvor plagsomt sulten hun er og ikke pine ungen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. desember 2007 #24 Skrevet 30. desember 2007 Vanskelig situasjon det der... En gang, når vi spiste middag, så drev snuppa og fløy frem og tilbake ved middagsbordet, og jeg sa at "nå setter du deg og spiser, ellers får du ikke noe mat. Ikke noe flying frem og tilbake". Ho sa ho var mett, og sa takk for mat.. Jeg sa at da var det IKKE lov og komme tilbake, noe som da var helt greit. 5 minutter etter sto hun ved siden av meg og gråt intenst, "mamma jeg er suuuuuuuuuuulten"..... Vel, det var siste gang ho gikk fra bordet før ho var skikkelig ferdig!
~sjiraff~ Skrevet 30. desember 2007 #25 Skrevet 30. desember 2007 Snuppa vår har også nektet å spise kveldsmat for så å 20 minutter senere gråte i senga fordi hun er sulten. Hun har ikke fått mat da. Hun får spise da hun får tilbudet. Men nå har vi ikke akkuratt slitt med at hun spiser lite og vektnedgang slik som du skriver tidligere i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå