Gå til innhold

skyt meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter kampen om maten med kveldsen/ seine middagen ligger snuppa i senga å HYLER etter skive...

tårene renner og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selv om hun fikk tilbud om mat 15 m in før senga og nektet?

Skrevet

hun fikk sen middag/kvelds som ble avsluttet 15 min før senga... og NEKTET å spise...

Skrevet

PANG

Du har vel ikke tenkt til å legge henne sulten hvis hun vil ha mat?

Skrevet

Gammel er hun da? Kan hun ikke bare få en skive?

Skrevet

jeg hadde nok gitt henne skive jeg. har perioder her også hvor middagen ikke går ned, men vet det går over og så lenge de spiser noe så spiller det liten rolle for meg om det er kald eller varm mat.

men, hun hadde pent måttet spise den i senga/ på rommet sitt når hun først har lagt seg.

Skrevet

Velkommen til trassalderen. De er ikke alltid rasjonelle, og kan ikke straffes med å legge seg sulten i min mening.

Skrevet

Dette minner om trass, men noenganger er det greit å gi etter. Du får vel bare gi henne skive og forklare at nå må dere pusse tenner og gjøre alt om igjen...

Skrevet

Nå tar du henne opp, gir henne skive og i morgen begynner du på nytt slik tøffelhelten (nicket) skriver i den andre tråden din. Lykke til!

Skrevet

hun fikk tilbud om skive også før senga.. men ville ikke ha d heller..

Skrevet

nei.. jeg mener ikke å være slem eller for streng med henne..jeg vet bare rett og slett ikke hva jeg skal gjøre...=(

Skrevet

hadde ikke gitt henne om du tilbød henne det 15 min før sengetid....da ender det med at ho kommer til å gjøre det oftere og oftere for åslippe å legge seg. trassalder kalles dette , velkommen ;-P

Skrevet

nekter hun å spise så får hun skylde seg selv. da er det mer trass enn sult. hadde nok vært så 'slem' at hun hadde fått hyle til hun ikke orka mer. vondt å høre på, men trass skal jo ikke lønne seg...

Skrevet

Siden hun har leggetid klokka 1830 må hun jo være ganske liten. Syns ikke noe om å sende ungene i seng uten mat. Og slett ikke som straff.

Skrevet

hun er 2...

og det var på INGEN måte STRAFF!!! hun ville ikke ha mat før legginga...

og jeg spurte FLERE ganger..=(

Skrevet

Men det er jo en slags straff hvis hun ikke får nå.

Jeg er ikke blant de mest firkantede og regelbundne da... ;-)

Skrevet

Hvis det ikke er veldig lenge siden forrige måltid, og du ikke tror hun er skrubsulten, så tror jeg at jeg hadde latt være å gi henne noe nå.. Hun kan få et glass vann.

Skrevet

Jeg skyter deg ikke. Jeg serverer fire måltider hver dag, med grønnsaker og frukt til mellommåltider. Vann i kopp i sengen.

Spises ikke kvelds, forklarer jeg at da blir man sulten i sengen. Men det blir ikke mat før i morgen.

Du avhjelper ikke trass med mat. Får ungen skive i senga blir det bare bråk om noe annet, dynekasting etc.

Jeg gjør det enkelt for ungen og meg selv. Mat serveres på kjøkkenet til faste tider. Det gjør ikke noe om man blir litt sulten en gang. Da spiser man mer til neste måltid.

Dette gjelder selvsagt for en på 2, 5 +. Hvorfor gråter du? Du er ikke slem. Hold deg rolig du. Det er ikke krise.

God klem!

Skrevet

Jeg tenker ikke at det er straff, emn sånn de lærer sammenhengen mellom egne handlinger og konsekvenser. Barn skjønner ofte handling bedre enn ord. MEN - må selvfølgelig vurdere hvor plagsomt sulten hun er og ikke pine ungen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vanskelig situasjon det der...

En gang, når vi spiste middag, så drev snuppa og fløy frem og tilbake ved middagsbordet, og jeg sa at "nå setter du deg og spiser, ellers får du ikke noe mat. Ikke noe flying frem og tilbake". Ho sa ho var mett, og sa takk for mat.. Jeg sa at da var det IKKE lov og komme tilbake, noe som da var helt greit. 5 minutter etter sto hun ved siden av meg og gråt intenst, "mamma jeg er suuuuuuuuuuulten"..... Vel, det var siste gang ho gikk fra bordet før ho var skikkelig ferdig!

Skrevet

Snuppa vår har også nektet å spise kveldsmat for så å 20 minutter senere gråte i senga fordi hun er sulten. Hun har ikke fått mat da. Hun får spise da hun får tilbudet. Men nå har vi ikke akkuratt slitt med at hun spiser lite og vektnedgang slik som du skriver tidligere i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...