Gå til innhold

Hjelp...Gir snart opp amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så lei av å ha et sår som ikke vil gro. Noen gode råd for hvordan man skal få det til å gro. Føler jeg har gjort alt for å få det til å gro men fungerer ikke i det hele tatt.....Blir gal!

Har veldig lyst til å fortsette ammingen men er jo så ubehagelig og sårt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd .... hva i all verden heter det da??? Sånn gummi-brystvorte for å sette over den ordentlige... Jeg brukte dette en periode på den ene puppen, for såret ville ikke gro. Det var vondt å amme med denne på også, men såret fikk grodd. Også smurte jeg tykt på med en salve som rett og slett het "brystvorte creme" :)

AMMESKJOLD heter det selvfølgelig!! Ammeskjoldet er veldig stort, men snuppen her spiste like godt med den på.

Lykke til! :)

Skrevet

Ta kontakt med helsestasjon/helsesøster, jeg fikk hjelp av helsesøster som penslet sårene mine med et middel til det var grodd.

Skrevet

prøv brystskjold!! så kommer ikke barnets munn i direkte kontakt med puppen. og smør med brystsalve.

eller prøv melkeoppsamlere, så slipper du å ha noe borti brystvorta i det hele tatt, det hjalp meg når jeg hadde sår..

(og så er jo zink salve veldig effektivt på sår, men se på pakken om det må vaskes av før amming..)

det går over etterhvert, men er forferdelig når det er på det værste!!

lykke til!

Skrevet

Prøv å amme en stund kun på det brystet som ikke er sårt, og pump på det såre (ikke gjør det hvis det gjør mer vondt selvsagt) og heller gi babyen det du pumper med flaske hvis h*n trenger begge brystene til hvert måltid. Da skåner du brystet litt. (ev. pump begge hvis begge er såre)

Ellers er lufttørking veldig bra for brystet. Vet at det er desember nå, men sitt med brystet bart når du føler at du kan (og så ofte du kan)- press helst ut litt melk som kan tørke på brystet, det både lindrer og har en helende effekt på sår. Jeg lufttørka puppene etter nesten hvert måltid de første tre-fire ukene (fordi jeg trodde jeg måtte) - og var aldri sår. Jo, èn gang - og da leste jeg et tips her om å smøre inn brystet med extra virgin olivenolje og dynke ammeinnlegget med samme olivenolje og ha dette på over natta. (du kan fint amme med olivenolje på puppa) Jeg fikk kjempemyke og ikke-såre pupper av det.

Skrevet

Hvor lenge har du hatt dette såret da? Hvis du har hatt det ganske lenge ville jeg tatt kontakt med legen for å få tatt prøver av såret.

Jeg hadde sår på begge knopper og ingenting hjalp. Så viste det seg at jeg var smittet av gule stafylokokker.... Gikk på antibiotika i 10 dager (og kunne fint amme samtidig) og ble helt fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...