Gå til innhold

Plutselig hevelse i hendene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På begge hendene har jeg plutselig hovnet opp, spesielt mellom knokene. Ser nesten ut som 3 lyseblå "blemmer". Er tydligvis i blodårene...kan i hvertfall se slik ut.

Noen som aner hva det kan være?? Det gjør ikke vondt, jeg er heller ikke spesielt nummen.

Ser jo helt freaky ut...

Jeg er forrsten 29+5 i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hevelser kan jo alltid være et tegn på svangerskapsforgiftning så er vel lurt å sjekke det ut m lege..?

Skrevet

Er det ikke mange andre tegn som også skal være tilstede da? Litt mer enn hevelse i hendene?

Skrevet

Nei, det er 3 hovedsymptomer og det er hevelser, forhøyet blodtrykk og protein i urinen. Og de siste to må man jo til lege for å oppdage. Hvis det går litt over tid kan man også bli svimmel, få hodepine og vondt i magen. Man kan drikke mye men likevel kommer det bare lite urin ut fordi kroppen binder væska. Men man bør hvile og drikke mye. Søstera mi hadde sv.skapsforgiftning og hovnet veldig opp først i armer og ben og etter hvert i ansiktet og resten av kroppen. Der ble det keisersnitt i hui og hast. Ikke for å skremme deg da, men hevelser skal man visst alltid konsultere lege for, siden det kan være et tidlig tegn.

Lykke til!

Skrevet

Skal til tante i morgen. Hun har blodtrykksmåler hjemme og jobber i helsevesnet. Har ikke hovnet no mer opp eller fått hodepine. Har vært "fyllesyk" uggen og hatt løs mage i noen dager, men tror det skyldes all julematen. Jeg er vant til kost med mer grønnsaker og grovt brød. Jeg tisser ofte og litwe og drikker mye da... sånn har det vært lenge. Trodde alle gravide gjorde det..

Vel...får se i morgen.

Takk for svar.

Skrevet

Signer Gemini7...

Lurt å sjekke!

Jeg fikk sv. forgiftning, og det ble oppdaget på rutinekontroll i uke 36, jeg var ingen ting dårlig, og merka ikke noe til det selv.

Skrevet

Hvor stor må hevelsen være f.eks?

Skrevet

Det vet jeg egentlig ikke, men min søster var VELDIG hoven, og da hadde det gått ganske langt. Min lege sa at jeg skulle passe på at jeg får ringen av og på hver dag f.eks, så vil jo tro det ikke trenger være mye hevelse. Lykke til m sjekk av BT i morgen da

Skrevet

Takk takk! Drar til tante snart. Er fortsatt hoven i hendene og våknet medhodepine. Som ga seg etter frokost og dusj heldigvis. Blir litt lettskremt når man er gravid altså! :)

Skrevet

Ja, jeg vet! Man blir kjempeengstelig, men bra du fåe sjekket BT ihvertfall! Fortell hvordan det går da, lykke til

Skrevet

BT var helt fint. Skal måle morgen også for sikkerhets skyld. Men tror det går bra. Er slapp i formen, men det har jeg vært lenge nå. Er sikkert bare litt influensa.

Takk for omtanken og godt nytt år!

Skrevet

Bra det da!! Da har du jo muligheten til å følge trykket selv fremoer og:) Godt nytt år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...