Gå til innhold

Hva er det som plager dere/deg mest nå i svangerskapet? (akkurat nå)


Leirha

Anbefalte innlegg

Hos meg blir det følgende;

 

1.Halsbrann!!! Sure oppstøt.

2.Nattesøvnen.(pga blæra).

3.Innsovning om kveldene.

4.Den høyre hofta, elendig stand den der...

5.Verking i bekken/korsrygg.

6.Hodeverk.

7.Kvalme.

8.Når lillegutt sparker som bare det i sidene, det er faktisk meget vondt!

 

Men det er definitivt halsbrannen som er det aller største problemet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Å ikke få bøye seg fremover

2. Våkne hvert 15 min om natta

3. Minsten er aktiv heeeele tiden

 

Jeg fikk halsbrann for et par uker siden men så forsvant den...magen har sunket litt så kan jo være det som har gjort at det forsvant!?

Er nå i uke 33.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Nattesøvnen(pga blæra og halsbrann)

2: Halsbrann/sure oppstøt (spesielt på natterstid) Hadde det for en måneds tid siden, så forsvant det, men nå har det jammen meg kommet tebake igjen:(

3:Bekkenløsning

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er jo etterlengtede plager, men...

Kan heller si at jeg gleder meg til jeg er ferdig med:

 

- HALSBRANN!!!!! Våkner flere ganger på natta for å drikke Gaviscon...

- Tissing på natta

- Bekkenløsningen

- Å kunne bøye meg ned uten å puste som om jeg har sprunget maraton etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt er det definitivt halsbrann eller brennesot som vi sier.....

Hadde kjøpt meg syrenøytraliserende til jul (?) for å slippe unna det verste akkurat i høytiden. Spiste pinnekjøtt og alt det andre jeg kom over, OG halsbrannen forsvant!!!!!! Helt utrolig, uten syrenøytralisernende tilogmed.Helt fantastisk!!! MEN så kom den igjen etter 5 dager "fri"......:(

Så nå er det det samme gamle igjen med halsbrann uansett hva jeg spiser, skal spise pinnekjøtt i dag igjen, så kanskje jeg slipper unna akkurat i kveld??? Hvem vet???

Dessuten må jeg henge meg på det dere andre skriver:

Tissing om natta, finne god liggestilling, bøye meg for f.eks å plukke opp ting/knyte sko osv.... Men heldigvis er det KUN 5 uker igjen:) Så alt sett under ett, er det faktisk verdt alle plager. Det tror jeg nok dere andre mener også, selv om det kan være vanskelig å se forbi dagens vansker.....

Uansett; lykke til alle sammen!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hos meg.

 

1 bekenløsning

2 hodeverk

3 sure oppstøt

4 soving om nettene pga smerter i bekken

5 trøtthet om dagene

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det værste for meg er nettene. sover veldig dårlig og lite, våkner hver gang jeg må flytte på meg(ca hvert kvarter) i tillegg til halsbrann ribbebeinspark og do turer. å sove litt på dagen har jeg også gitt opp. så kommer forkjølelsen, hodepinen og bekkenet på dagen. godt det snart er over. gleder meg til å se gutten vår. er nå i uke 34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Kløe på hele kroppen. Har fått allergimedisin mot det, og det hjelper veldig godt på dagtid, men når jeg skal legge meg kommer det for fullt. Bruker kanskje 3-4 timer på å sovne!

 

2 - Når jeg prøver å sove eller har sovnet, må jeg opp på do 1-2 ganger i timen for å tisse, så det blir ikke veldig god søvn kan man si.

 

3 - Å bevege seg, både å snu seg i sengen og å gå. Kjennes ut som jeg revner, knekker i to eller har helt sperre i flere ledd.

 

Heldigvis har jeg hatt problemer med halsbrann før, dvs si at jeg hadde det hver dag i 6-7 år, ikke like ille hver dag selvfølgelig, men jeg har i alle fall fått veldig effektive medisiner mot det, så det slipper jeg i svangerskapet! Måtte prøve uten i begynnelsen, men siden jeg fikk så forringet livskvalitet fikk jeg lov å bruke de selv om jeg var gravid. (Lite dokumentert medisin brukt i svangerskapet, men mest sannsynlig ingen skadelige virkninger)

 

Lengter etter å bli ferdig med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel egentlig ikke klage på mine plager i forhold til dere før.

 

Eneste som er skikkelig plage hos meg nå er stikking i skjeden og nedpress. Må gå med museskritt for at det ikke skal gjøre vondt.

 

Ellers har jeg hatt både halsbrann og sure oppstøt, men det er heldigvis borte. Sikkert pga at magen har sunket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALSBRANN!!!!!! og sure oppstøt

Nattesøvn, tissing annenhver time

Smøre leggene med bodylotion

Ta på truse og bukse

 

Alt i alt, det kunne vel vært værre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det værst med at jeg ikke får sove. Går skikkelig på overtid med søvn. Sover ikke på natt og ikke på dagen .HJELP!! Blir jo gal snart. Er trett, men to sekunder etterpå er jeg like lys våken. He he he he. Godt dette snart er over.

 

Må faktisk bare en gang på wc jeg om natten, men så har jeg puste problemer i stedenfor. Her har vi visst ikke sunket ned noe enda.

Vil heller løpe på so hele tiden jeg enn å ikke få puste. Har svimt av to ganger i julen også ,og det kommer av at det er så trangt og klemmer slik på lunger og vener. Har nemlig VELDIG stor mage og er 34 uker på vei. Skal på ul om en uke for å se om terminen ikke stemmer helt.. har jo sett høygravid ut i tre mnd allerede.

 

Godt nytt år forresten :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastisk det er å høre at man ikke er alene:-) Og godt å få vite at alle plagene man har ser ut til å være forenelig med hvor langt man er kommet.

Jeg plages med nattesøvnen, og det er mitt største problem. Det er ingen posisjoner som jeg føler meg komfortabel i. Tungt å puste uansett. Har det best når jeg sitter, men klarer ikke sovne slik. Så er det opp på do akkurat når man føler pulsen har roet seg noe. Jeg både føler meg og ser sliten ut. Så begynner kløen over hele kroppen når jeg har lagt meg. Klør ikke på dagtid. Får små stikk overalt, og det klør under fotsåler, i hodebunn, på ryggen, på magen... jordmoren spurte meg om jeg hadde katt siden jeg hadde klort meg selv..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj glemte å nevne at jeg plages så mye med gulping...føler meg som ei gammel dame jo!! Gulper hikker i et sett jo.

Ellers så er det veldig vondt og ikke minst irriterendes med alle disse stikkningene i underlivet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen her som har kramper i beina? Jeg lå våken til 7 i dag tidlig, nesten sammenhengende kramper i begge leggene og under føttene absolutt hele natta. Heldigvis skulle jeg ikke på jobb idag, så sov fra 7 til 11... Halsbrann har jeg derimot ikke, så kanskje jeg er heldig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bekkenløsningen

2. Nattesøvnen

3. Halsbrann

 

Men ellers går det bra og gleder meg veldig til den lille kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym: jo, jeg er også til tider plaget av kramper i leggene. Har fått et tips om å ligge med bena høyt, det hjelper noe. Når det er som verst smører jeg leggene inn med tigerbalsam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjöre bil selv, for da er det vanskelig ä komme inn og ut.

Ellers har jeg vel värt heldig jeg da..

 

Tips til deg med kramper i leggene: Magnesium!!! Det har hjulpet meg veldig mye, uten de tabelettene hadde nok nettene värt plagsomme.. :)

 

Og godt nytt är til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bekkenløsning (hatt dette siden 3månte)

vondt i korsryggen

ribbeina

vondt i lårene og senene mine

dårlig søvn

mye på do

sliter med og få sove (bruker gjerne 2-3 timer)

sliter med og bevege meg

få på meg sko og ute klær

vaske og rydde huset pga bekkenløsningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er også plaget med halsbrann HELE tiden.Kan sterkt anbefale pepcid duo for halsbrann:-) Har du først tatt den, så kommer du aldri til å ta gavison igjen.Halsbrann fordvinner iløpet av 5 min.

Det står på pakken at du ikke skal ta den når du er gravid uten kontakt med lege.

Min lege sa at det er forsket for lite på den, det er ikke påvist skader av den, men de har ikke lov å anbefale den, men min søster fødte i september, og gikk også på pepcid duo hele tiden, og det er ikke noe galt med niesen min.

Og hjertelyd og alt sammen er bra på min baby når jeg er på svangerskapskontroll, så jeg sa til legen at jeg gjerne stiller meg i front for den forskningen, for ikke noe annet virker sånn for halsbrann som den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt å høre det er flere... Har egentlig ikke hatt noe særlig å klage over jeg, men når jeg nå har blitt overforkjøla, er det ikke spesielt godt å være gravid mere. Har sovet dårlig de siste ukene, men i natt tar kaka. Kanskje 15 minutter sammenhengende søvn, max.. Nesa rant som en foss, og kroppen verker som bare det... Ikke vært sykmeldt ennå jeg, men tror jaggu meg jeg ryker i morra. Orker ikke opp halv seks om morran når jeg ikke sover om natta lenger... Uke 36 nå, så ikke lenge igjen... Og tipper nesa gir seg etter hvert. Blitt tett i dag, så har nok en natt til foran meg uten søvn, så får jeg satse på det slipper taket... Og da håper jeg at jeg iallefall kan sove noen timer i slengen....

 

Lurer forresten på hvor snørr kommer fra, jeg... Hvordan kan det bli så mye?? Og blir det aldri tomt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. HALSBRANN!!!

2. Korsryggen

3.Bekkene

4.Krampe i leggan om natta

 

Halsbrann e d største probleme hos mæi og, ryggen plage ikke rikti like mye! Plages ikke me mange do besøk, men d e kansje sia lillingen min sitt i seteleie og ikke presse like mye på blæra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Halsbrann - har prøvd Mariekjeks, havregryn, madler og Galviscon, men Natron hjelper best, bare synd at det smaker pyton...

* Hendene/armene sovner og blir vonde. Spesielt om natta, men også når jeg sitter oppreist. Kan ikke ligge på magen, skal helst ikke ligge på ryggen, men når jeg ligger på siden kommer noen nerver til armene tydeligvis i klem. Er det ingen andre som opplever dette?

* Mannen min - litt mer hjelp til husarbeidet hadde vært fint, selv om han er på jobb om dagen og jeg er sykemeldt - hallo - jeg er sykemeldt fordi jeg skal ta det med ro!

 

Ellers går det an å leve med det meste, hvis jeg bare tar det med ro... Bare synd at jeg er av den utålmodige sorten som er vant til høyt tempo og gjerne vil ha gjort ting med en gang - helst i går!

Har vært mer eller mindre kvalm i omtrent 7 måneder nå, så det er jeg nesten blitt vant med. Bekkenet er ikke så verst, etter at jeg fikk øvelser av fysioterapeuten. Flyr på do i ett sett, men har aldri hatt selskapsblære, så dette er omtrent som å være på fest hele døgnet rundt - men uten å bli full!

 

Ellers kan jeg nevne en ting som absolutt ikke plager meg - nemlig å vaske babytøy - det er bare sååå koselig å brette sammen de små søte plaggene:) Fikk nettopp en pose tøy av en venninne, så de skal jeg kose meg med i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...