Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Er helt utslitt og trett,null energi! er i uke 14,Hvor lenge skal dette vare? Trodde det ble bedre etter uke12? Noen som vet hva grunnen til dette kan være? Har 2 barn,som trenger oppmerksomhet,men jeg orker ingenting.Opplever at folk tror at jeg skaper meg,at det ikke går ann,å være så utslitt når jeg bare er 3-4 mndr på vei...Noen med erfaring?
HelenFlores Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Det er jo akkurat i de første månedene men er mest sliten, grunnet det tunge arbeidet kroppen din driver og alle hormonene. Kroppen bruker tid på å innstille seg med alle forandringene. Jeg fikk energien igjen først rundt uke 19 eller 20, og enda blir jeg mye fortere sliten enn før jeg ble gravid. Så følg kroppens signaler er mitt råd, og tenk at alle gravide kropper er forskjellig, slik som alle sangerskap er forskjellig. Denne gangen er du trøtt og liten og må få lov til å være det:) Lykke til videre...
AS og lillemor=) Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Hei hei=) Jeg har det på samme måte! Kjenner jeg blir litt frustrert over meg selv. I morgen er jeg 14 uker på vei, og.. er like trøtt og kvalm som jeg var i uke 6. Hadde en fin periode fra kanskje uke 8-10, men nå er utmattelsen, oppkast og et ekstremt behov for søvn tilbake.. Fatter det ikke, rett og slett!!! Tenker jeg forbereder meg på å være dårlig og spy fortsatt i svangerskapet, så får jeg heller bli positivt overrasket om dette forsvinner før termin -hihi- =) har ei venninne som var slapp og spydde helt fram til en uke før termin.. så, smører meg med tålmodighet, selv om det ikke alltid er like lett.. hehe=) lykke til=)
Supertea Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg hadde det også på samme måte i begynnelsen! Mange jeg kjenner som har det sånn. På meg gikk det over etter uke 16, og nå i uke 24 er jeg helt fin. Masse energi
Mullemor Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Jeg er uke 20 og har det sånn. Jordmora sa at om det ikke ga seg i uke 16, så ville det nok holde på en stund. Jeg har prøvd mye forskjellig for å få opp energien, men det eneste som hittil har hjulpet var et par besøk hos kinesolog. Var helt utrolig å gå ut døra derfra og plutselig føle seg våken!! Går liksom rundt i en evig døs.. Uheldigvis varer energien kun ca et døgn før jeg er tilbake til det gamle.. Blir jo litt dyrt og slitsomt i lengda å måtte ut til en kinesolog hver dag..
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har også perioder hvor jeg er helt utmatta og bare ligger rett ut. Tar det som et tegn på alt som skjer med kroppen. Men er slitsomt å være så satt ut at ALT blir et slit. Sikkert spesielt slitsomt når man har barn fra før også som krever sitt.. )
lip smacker Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 Tuuuusen takk,for mangen fine svar:-) Tror jeg ble litt bedre allerede;-) Godt å bli "trodd" og forstått,av noen som har eller har hatt det likedann:-) Kjempe fint,å ha et forum,hvor vi gravide kan få svar på alle våre tusen spørsmål. Lykke til alle sammen:-)
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 jeg er i uke 23 å fortsatt ekstremt sliten. sover hele tiden og orker ingenting. men jeg sliter med å få i meg mat, og er veldig mye svimmel å svimer av så hos meg vil det sannsynligvis være slik resten av svangerskapet mener legen. er ikke alle som kommer seg etter de første månedene, men som sagt tidligere, man må bare lytte til kroppen og slappe av.. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå