Gå til innhold

Hinter vi for mye?

Guri Malla har to små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så trist når jeg leser alle som har samboere som ikke hjelper nok til, som ikke ser at dere er slitne og tomme for krefter. Kan godt hende jeg er helt på bærtur, men er vi damer flinke nok til å si klart fra? Kan bare snakke på egne vegne, men hinting her i huset fungerer ikke, det tror jeg gjelder for mange menn.. Når jeg merker at kroppen ikke fungerer, så sier jeg til sambo at i dag trenger jeg hjelp til det og det, og jeg ønsker at du ikke gjør sånn og sånn før vi er ferdig.

Det er jo engang sånn at mange mannfolk har en langt høyere terskel enn oss før de mener at ting må ryddes, vaskes, ordnes.. Blir aldri så rotete her hjemme at vi kommer til hans terskel :)

Jeg har helt sluttet å si "ingenting" og la være å si det jeg føler der og da. Må sies at vi "aldri" krangler, men er det noe sier jeg det.

Gjør alle det, eller prøver dere å hinte i det uendelige til dere blir utslitte av menn som ikke forstår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,hos meg synker det ikke inn om jeg så mater han med tesje....Han er utrolig flink til å si ja....men det skjer ikke stort.Eneste han strekker seg til er å ta oppvaskmaskinen. Veldig slitsomt ja,er såå mye som burde vært gjort her men med bekkenløsningen min har jeg store problemer med å ta 225 kvm med hus alene.det gjør tydeligvis ikke han noe om det ser jævlig ut,for når familien kommer på besøk her(mamma eller svigermor) så er det jo alikevl jeg som får høre hvor hvordan det ser ut...

Skrevet

Så avgjort! En annen ting som er litt typisk for damer er å samle opp, sånn at det som kunne vært et spesifikt problem ("jeg vil at du skal ta ut søpla nå" "nå må du rydde etter deg") blir et generelt problem ("du gjør aldri ditt og datt" du gjør alltid sånn og sånn") med sistenevnte er det jo utrolig vanskelig å finne en løsning.

Hvis vi alle hadde sagt fra der og da om hva som er problemet ville svært få hatt så store samlivsproblemer som de har...Tror jeg...

Skrevet

He, he, ja "vente til det sprekker"- taktikken er sjelden konstruktiv :) Da vil jo den andre part også føle seg angrepet og urettferdig behandlet, med rette!

Vi har også en annen "regel" her hjemme, og det er at den som er sinna først har enerett på å være det. Blir skikkelig stusselig å blåse ut når ingen responderes liksom, ender bare med at man innser hvor teit man er selv.. Må nevnes at dette gjelder på filleting da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...