MissBenz Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Jenta mi er bare to måneder ennå, men lurer bare på når dere begynner med grøt eller annen mat og drikke, og hva?
Love my kidz Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Hei du =) Hvis man ammer, anbefales det ikke å begynne med fast føde før babyen er seks måneder. MME barn kan begynne fra fire måneder. Ingen regel uten unntak.. de fleste tror jeg begynner før seks måneder i allefall. Man må vurdere hver unge, blir søvn og pupp et problem, eller at ungen ikke går nok opp i vekt, er ungen urolig og grinete og veldig interessert i maten du spiser så er det små tegn på at man kan prøve fast føde. Jeg begynte å gi Tony Leander grøt ved fire måneders alder. Det var rett etter at han hadde ørebetennelse og fikk flytende penicillin med jordbærsmak. Han smattet det i seg som om det var mat, jeg syntes han virket sulten jeg, og han begynte å våkne oftere om natta. Så vi begynte litt smått ved fire mnd selv om jeg fortsatt gir pupp. Fikk tynn maisgrøt blandet med enten mm eller mme. Litt kokt avkjølt og så opplunket vann til grøten. Etterhvert fikk han smake fruktpurre, bittelitt til grøten og som et eget måltid midt på dagen. På kvelden får han sviskepurre etter grøten for å løse opp magen litt, for både bananmos og risgrøt kan være litt hardt til magen. For vi har nå gått over til risgrøt, den er bedre enn maisgrøt synes jeg. Nå i julen har han fått begynt med middag på glass også, han er ca 5,5 mnd nå. Så du må se ann babyen din fra hun er fire-seks måneder du =) PS.. dette er personlige erfaringer.. ikke noe "ekspertsvar" !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå