Gå til innhold

Jul til glede og besvær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akk ja, nå er vi tilbake i Oslo igjen, etter en hektisk uke i Molde med svigerfamilien min..

Og jeg må si at det er ikk enkelt å være liten gutt i julen (sikkert ikke jente heller). Det har vært selskapeligheter hver eneste dag i nøyaktig 1 uke. Masse nye mennesker å hilse på (fjerne slektnigner og venner) - og mange sene kvelder for lillemann. Folk har en tendens til å legge sine selskapeligheter midt i leggetiden og klarer ikke helt å tilpasse seg.

Så lilleM har sovet i vognen på starten av kvelden, til vi skal hjem og så har vi lagt ham i sengen. Har gått noenlunde greit, men de 2 siste kveldene var han nok lei. Da skrek han i 2 timer i strekk før han sovnet igjen, fordi han var sinna for å bli vekket..

Så nå skal det blir godt å komme inn i de gamle rutinene igjen, og gå tilbake til slike kvelder en gang i blandt, ikke hver dag...

Håper han raskt kommer seg tilbake til sitt vante flinke jeg, som legger seg og sovner raskt.. Har så vondt av ham når han skriker slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Ja vi har strukket kveldene her også. Med både mindre gode og gode resultateter. Hun er ett selskapsdyr. Noen kvelder har det gått fint å legge henne. Andre kvelder har det vært noen runder med skriking. I kveld lå hun og ropte mamma mamma mamma. Til slutt måtte jeg gå meg en tur ut mens mannen holdt stand. Hun sovner raskere om vi ikke går inn til henne. Skal bli godt når det roer seg litt igjen. Blir jo enklere jo eldre de blir.

Skrevet

Ja, det kan være tøft med endringer i rutiner for disse små.

Vi har vært kjempeheldige og fått Erica i seng hver kveld kl 19 uansett hvor vi har vært. Hun har vært super grei å legge. Er spent på kvelden i dag, da. Alle raketter og sånt...

Skrevet

Åh, jeg gleder meg også til å komme inn i normal rytme. Jeg tror av og til jeg er mer avhengig av rutinene enn Sebastian:) Småtten har vært litt småpjusk hele jula, og nå har det tydeligvis toppet seg litt for han. Vet ikke om han bare trasser eller om han er syk så mannen og jeg er litt i villrede på hvor strenge vi skal være. Nei det er gøy med høytid, men jeg gleder meg nå til å få litt ro på oss igjen:)

Skrevet

Ja de rutinene er litt alfa og omega, man merker godt at det er høytid. Her har vi vært litt kjipe og gått hjem før leggetid, men nå har vi jo to små i familien så folk har hatt forståelse for det.

Ellers har vi vært på Skeikampen i noen dager, og min merkelige morgenfugl som vanligvis våkner mellom 05 og 06.30 har sovet til 08 alle dagene. Hun har våkna en 4-5 ganger på natten, men det er vanlig, så om dette varer (noe det gjorde i morges) så er det en lykkelig mamma som endelig får sove litt.

Håper alle får rutinene på plass snart igjen (unntatt vi ;-) og at ting går seg fort til :-)

Skrevet

her så har faktisk julen og rutinene gått over all forventning for oss. Men så har vi jo vært hjemme hos min mor i julen og da er det jo litt lettere å sette grenser enn om vi hadde vært hos svigers ;-)

Har funnet ut at Camilla sover best om hun er våken minst 3 timer før hun tar natta, så om hun sover lur fra 4 til 5 så holder jeg henne våken til nærmere åtte før hun får legge seg, det har fungert kjempebra i julen iallefall :-)

Og så har jeg også funnet ut at jeg kan likegreit ta henne inn til meg i senga om hun våkner 06:30 og så koser vi litt der før vi står opp. Er jo ikke så lenge igjen før vi alle må opp så tidlig likevel så da kan vi heller ha litt ekstra kosestund på morgenen :-)

Håper alle får rutinene raskt på plass igjen for store og små :-)

Skrevet

ja, man merker fort når disse små kommer ut av rutinene. Heldigvis tar det ikke mange dagene før de er tilbake i samme tralten. skjønner at det blir spesielt slitsomt når man er borte. Vi har vært hjemme så det har vært lettere å styre, men litt trøbbel har vi hatt. Det finnes jo ikke noe som er verre en når disse små skriker. Det fikk vi erfare i går. ødlegger liksom litt av kvelden når man får så vondt av lille gullet som ikke helt klarer å sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...