Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Er så i tvil hva som vil være best for barnet vårt og familien, et barn til eller la henne vokse opp som enebarn... Synes det er veldig vanskelig å skulle bestemme seg for et barn til av flere grunner.bl.annet at jeg er redd livet vil bli mye mer hektisk for oss, jeg må ut i full jobb igjen, synes det er et stort ansvar å oppdra barn, muligheten for å få et sykt barn. På den annen side, unner virkelig barnet vårt å vokse opp med et søsken og er redd hun , ja om ikke ta skade, at hun vil savne et søsken i oppveksten..Vet jo også om vi skulle få en til, så ville vi jo aldri angre på det. Noen som har synspunkter på å vokse opp som enebarn? Er det veldig mye mer slitsomt å ha to enn en?
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Har man først fått et barn så må man få en til syns nå jeg, så lenge man er i stand til det. Alle barn fortjener søsken og da må heller vi foreldre ofre oss litt for det. Ja, det det blir litt mer hektisk og du må dele deg mellom to barn. Men man får jo sååå mye igjen etterhvert som de vokser opp. Mine to er nå snart 2år og 4 år og de har jo så masse glede av hverandre. De leker sammen alene på rommet, det er veldig deilig for oss voksne. Det å se søskenkjærlighet, å få oppleve et nytt barn - vel alt er bare kjempe positivt syns jeg. Det veier opp for alt det hektiske! Er jo en grunn til at jeg venter nr 3?!?!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Først av alt vil jeg si at jeg forstår veldig godt at du lurer på dette. Jeg skrev et lignende innlegg tidligere, da mente mange at dette var veldig rare tanker. Godt å se at vi er flere. Vi har i alle fall nå bestemt oss for å få ett til, kanskje er det på vei allerede? Førstemann var mye syk og super krevende, helsen min var dårlig slik at jeg måtte ha hjelp til å klare arbeidet hjemme og økonomien er blitt dårligere, men vi satser likevel. Viktig spørsmål og viktig valg dette. Synes at det er like naturlig å spørre seg selv om dette når man vurdere andremann som når man vurderte den første. Store endringer i livet krever nøye ettertanke... Stor klem og lykke til med din avgjørelse!
Winterlady Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg er selv enebarn, og har trivdes med det . Har derimot hatt noen stesøsken i perioder i livet, for så å bli enebarn igjen. Fordelen med å bare ha ett barn er nok at man har mulighet som foreldre til å få mer alenetid (da barnet som litt eldre f.eks. sover hos venner, drar på skoletur osv) og ta vare på parforholdet underveis? Den eneste gangen jeg selv har savnet søsken er ved foreldres sykdom og når min far døde. Da hadde det vært godt å ha et søsken å dele sorg og ansvar med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå