Gå til innhold

Noen vært i Hurghada?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bodde på et all-inclusive hotell og var super fornøyd.

Perfekt ferieform for oss med barn. Babyen var 4 mndr og storesøster 2,5 år og de hadde det supert.

Vi følte oss veldig trygge og menneskene der ned var veldig snille mot oss. Gav tilbake penger til oss når de hadde vekslet feil.

Anbefales på det sterkeste

Skrevet

Jeg var dessverre ikke fornøyd. Vi reiste heldigvis uten barn den gangen. Ville ikke tatt med jenta vår dit... Men sikkert forskjell fra et område til et annet der nede da, og fra hotell til hotell... Ville tatt med noe mat hjemmefra, for det var ikke noe god mat der heller... :o(

Skrevet

hei

vi var der og var kjempe misfornøyd med plassen vi bodde på. La oss til slutt inn på marriott resort, da ble det bra :) kommer veldig an på hvordan man bor og hva man har tilgjengelig liksom. På resortet vi bodde på var det jo alt. Men på det andre hotellet rett borti gata var det ingenting. Skulle vi på stranda måtte vi betale ganske mye og fikk heller ikke lov å ha med drikke dit. Så med to små var det litt kjipt. Men, men... Vi ble også "plaget" av selgere, har reist mye, men dette tok kaka. Vi drar nok ikke tilbake dit. men som sagt kommer det veldig an på hvordan dere bor.

 

 

 

Skrevet

*dytter*...Lurer også, skal nemlig dit i juni:)

På diigert resorthotell riktignok, så blir nok flott:)

Skrevet

Hva het stedet dere bodde på?

Skrevet

HVa het det du var misfornøyd med da?

Skrevet

Må barre legge til at vi var veldig fornøyd med maten. hotellet hadde deilig grove rundstykker og de beste potetene jeg har smakt

Skrevet

Vi reiste med Ving og bodde på Siva Grand beach resort eller noe sånt.

og der var alt kjempe supert!

Skrevet

innpåslitne ekle egyptere... ville heller reist til sharm el sheik.. bedre der har jeg hørt

Skrevet

Har vært der, og det var bare fælt! Rett og slett. Innpåslitne egyptere, frekke var de og! Tok fra mge kofferten allerede på flyplassen og krevde penger for at de ufrvillig hadde bært den 20 meter.

Nei, huff likte meg ikke der.

 

Sharm el sheik er mye bedre har også jeg hørt....

Skrevet

Ikke vært der, men så at det ble kåret til verdens styggeste feriested i fjor.

Skrevet

Har vært der og ALDRI om jeg hadde valgt det igjen, og i hvertfall ikke med barn!

Har aldri vært borti mer innpåslitne folk i hele mitt liv!

Dem stakk hele tide av med bagasje, redde opp sengene selv om vi ikke ville ha noen på rommet og det ble ryddet i koffertene våre!!

Han som hadde vaskeansvaret på rommet sto for "ryddingen" og var frekk nok til og skulla ha penger for det.

Egypterne skulle ha penger for alt!

Vi bodde i en leilighet tilknyttet hotellet, og hotellet var ansvarlig for og bla fylle opp med toalettpapir. De sendte alltid "ryddemannen" og han drev og skulle rive biter av dopapiret slik at vi skulle betale for hvert riv!

 

Slik var min egypt tur:

På stranden var det selgere og mas hele tiden.

 

På spisesteder likeså.

 

Gik du på en butikk var dem raske til og låse dørene slik at du måtte kjøpe ett eller annet for og få gå igjen.

 

Gikk du forbi butikkene kunne du banne på at det var en egypisk/svensk mann som eide butikken som ropte "hore" og sånne hyggelige ting etter deg.

 

Det var hele tiden menn som skulle ta på håret mitt, komentere huden og komme med bedritne sjekkereplikker!

 

Var hos lege der som reiseoperatøren hadde avtale med fordi jeg hadde skadet en fot.

Det første legen ville at jeg skulle gjøre var og kle av meg på overkroppen...

mannfolkene der var sykt innpåslitne

og det skulle man ikke tro at de skulle være når de var muslimer!

 

 

 

Skrevet

Hehe, det høres litt vel overdrevet ut.:)

Men takk for det likevel, for da vet jeg hvor jeg skal være sterk henn. :)

Har to søstre som har vært i Hurghada, og de er kjempe fornøyde. Samme med flere andre jeg har snakket med.

Men svigerinna mi var i Sharm el sheik, og hu var skikkelig misfornøyd. Så hvordan en oppfatter stedet kommer nok av forventningene...

Jeg forventer mye mas, og kan tåle det. Har reist før...

Skal være skikkelig posetivt innstilt jeg, så kanskje jeg nyter turen... ;)

Skrevet

Vi var utenfor Hurghada, i El Gouna, bodde på Mövenpick resort som var fantastisk. El Gouna er helt lukket for andre enn turister og veldig rolig, trygt og pent. De raker stranden hver kveld bla:)

 

Vi landet i Hurghada da, og er sjeleglad for at vi ikke bodde der. Det krydde med russere, frekke som få (russere på ferie er generellt ikke moro..de EIER alt). Og de dominerte virkelig på flyplassen, utrolig irriterende.

 

Vi kjørte som sagt ikke mer enn igjennom Hurghada, men flere fra flyet hadde vært der og spist, og noen hadde faktisk bodd der. Det ble fortalt om rotter som løp mellom bena deres da de spiste på uteresturant bla. De hadde fått helt hetta!!!

 

En venninne av oss var der med datteren sin julen i fjor og datteren på 16 år hadde blitt befølt av både ansatte ved hotellet og russere på ferie.

 

Vi er veldig glade vi bodde i ElGouna hvor alt var rent og pent og folk oppførte seg, syntes Hurghada så jævlig ut med skitt og søppel over alt. I Egypt er det ingen offentlig renovasjon så søppelet havner der det havner.. ørkenen rundt var full av søppel.

 

Bare noen tips for å unngå mavesyken, vask hendene når du har tatt i penger, de er største grunn til at folk får diare.. og begynn med idoform noen dager før dere drar, da skal det nok gå bra med mavesyken:) Og bare forbred deg på at det tar 100 år ca på flyplassen, går veldig greit når man er innstilt på det, men glad jeg visste det på forhånd.

Skrevet

Var der uken før jul :) Bodde på Arabia Azur, all inclusive. Kjempebra! Hadde med Teodor på 18 mnd, og han koste seg, og alle tok så godt vare på han :)

 

Likte ikke Sekkala, dra heller inn til Giftun-området, der er det rolig, store, fine fortau, og folkene der er ikke så slitsomme :)

Alt er så billig!!!!

 

Anbefaler å dra på all inclusive, da vet du at maten er trygg. Buffet til frokost, lunsj og middag, og masse mellommåltid, bl.a pannekaker :)

 

Vi drar gjerne tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...