Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes totalforbud av privat oppskyting er helt ok

Skrevet

Kan gjerne bli totalforbud for privatpersoner for min del.

Mye bedre at fyrverkeri blir skutt opp av profesjonelle på egnede områder.

Er nok den eneste måten å få ned ulykkesstatistikken, for det er utrolig mye uvettig oppførsel med fyrverki på nyttårsaften. Å som han legen sier, ved å forby raketter så kjøper bare folk mer bakkefyrverkeri. Når rakettene og bakkefyrverkeriet står for omtrent like mange skader hvert år, så vil det ikke utgjøre noe stor forskjell når det gjelder skader ved å kun forby den ene tingen.

Skrevet

Et forbud jeg mer enn gjerne ønsker velkommen......

Totalforbud er eneste løsning.

Nordmenns forhold til alkohol (les: flatfyll) harmonerer dårlig med oppskyting av fyrverkeri....

Skrevet

Totalforbud hadde vært helt fint.

Men raketter som skytes opp skader gjerne folk/boliger etc. som er et stykke unna og fullstendig uinvolvert i raketteriene, mens batterier stort sett vil skade de som frivillig befinner seg i nærheten. Så forbudet man får fra neste år vil kanskje begrense skadene til primært å ramme tullingene som vil leke med fyrverkerier. Sånn sett et fint tiltak.

Skrevet

Etter selv å ha blitt skutt av rakett mens jeg gikk gravid med førstemann ønsker jeg dette tilbudet hjertlig velkommen.

Vi var hos noen som bor langt unna allfarvei og som hadde kun en nabo, en ung gutt som kombinerte flatfyll og raketter HELE kvelden og når vi stod lykkelige med sjerneskuddene våre og så på rakettene fra Drammen sentrum (for de kunne sees derfra) smalt det plutselig rett over oss og rett i låret på meg. Det ble hull i jakka og i buksa på dressen jeg hadde på (sm forøvrig var en julegave, splitter ny skidress... faen heller)

Så jatakk, forby jævelskapen. Så lenge jeg får ha stjerneskuddene mine er jeg lykkelig jeg:)

Skrevet

For meg må det gjerne bli totalforbud!

MEN. Eg bur i eit land der privat oppskyting var ulovlig inntil i fjor. Det var ikkje bedre, men mykje mykje verre. Eg har aldri følt meg så utrygg før. Det var offentlig oppskytning av raketter, sponsa av byen. Me gjekk for å sjå på desse. Sentrum var overfylt, som det ofte er, og det var galskap. Kinaputter og raketter blei fyrt opp over alt. Mellom beina våre, på sida av oss. Folk skaut opp, men prøvde samtidig å skjule det for politiet samtidig. Eg gjekk heim ganske så tidlig for å sei det slik. Eg var livredd.

I fjor var det første året det var lovlig, og da holdt desse seg unna sentrum og skaut opp fra privat eigendom. Da var det levelig i sentrum.

Dette er ikkje eit argument for raketter! Eg er absolutt imot privat oppskytning, men eg håper resultatet ikkje blir det samme som her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...