kungfupanda Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Utrolig vondt, fikk medisiner igår kveld, men nå er det vondt igjen..noen tips?
2 tette - med flette Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Drikk alt du orker av vann hvertfall ! Jeg har også det, men har ikke fått medisiner, har kronisk uvi så selexid funker ikke lenger Ikke spis sukker heller !
Mitzy Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har akkurat hatt UVI. Fikk tips om og drikke surt(juice) masse vann, minst mulig sukker for det lager visst grobunn for bakteriene. UVI er noe...blæh..
Gemini7 Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jepp- akkurat begynt på penicillin pga UVI selv (fre. kv.). Det tar vel litt tid før penicillinen begyner å virke, men vil tro den snart kicks in!! Så lenge kan du jo prøve en del kjerringråd som jeg selv har klart å drive en infeksjon tilbake med mange ganger før: drikk masse vann for å skylle ut bakteriene (blir mindre vondt å tisse også når du har mye i blæra), ta tranebærtabletter som hindrer bakterier i å feste seg (fås på helsekost)/ drikk tranebærjuice (fås på større kolonialer som Meny, ICA osv), drikk kamillete, fyll i en bøtte glovarmt vann (gjerne med en neve kamillete i) og sett deg over dampen en stund, det lindrer. Drikk et glass vann m en teskje natron rørt ut to-tre ganger daglig. Ta c-vitaminer (dette forsurer urinen og hjelper gjerne ganske fort men det er ikke lurt å ta store doser c-vit fordi da kan du gjøre slimhinnen i blæra lettere mottakelig for infeksjon senere). Bruk strømpebukse og ullsokker- jeg har ihvertfall merket at jeg fort får uvi hvis jeg er kald og rå på bena.. lykke til
2 tette - med flette Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Bare vær obs på at om du skal ta tranebærtabletter må disse være uten bucco-ekstrakt, fordi det kan være skadelig for gravide
Gemini7 Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 OI, det visste jeg ikke Lykkelee! Ser heldigvis på boksen nå at det ikke står bucco-ekstrakt på min. Vet du hvordan det kan være skadelig??
2 tette - med flette Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 Vet ikke hvordan det kan være skadelig, har bare fått beskjed om det.. Det er sikkert ikke så veldig farlig, men gjør bare som jeg får beskjed om.. hehe De fleste er uten bucco ekstrakt da !
2 tette - med flette Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Leste faktisk nå at det er livmorstimulerende, og derfor kan være abort fremkallende.. Så da er det jo faktisk litt viktig allikevel !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå