Gå til innhold

Sliten og svimmel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er fryktelig sliten for tiden, har hatt fri fra jobb i en uke, men allikevel føles det som om jeg har løpt maraton i 14 dager. Har også fått et par svimmelhetsanfall, blir helt kald og svimmel og så helt svett og må bare sette meg ned for å ikke gå i bakken.

Har vært litt forkjøla de siste dagene, men syns det er rart at jeg skal bli helt utslitt for det.

Noen som har det/har hatt det på samme måte som veit om det kan være noe galt? Er forresten 15 uker på vei:)

Kjenner jeg gruer meg til å gå på jobb på onsdag, skjønner ikke hvordan jeg skal fungere der når jeg er sliten av å gjøre litt hjemme og ellers bare ligge på sofaen.

Samtidig er jeg litt småkvalm stort sett hele tiden, har vært det siste uka. Skjønner ingenting, trodde liksom energien skulle komme litt tilbake i 2.trimester, men virker som det bare blir verre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har det litt som deg noen ganger jeg også. Gjør jeg noe husarbeid må jeg sette/legge meg ned for å hvile litt. Blir svimmel og kvalm. Er 16+5 i dag. Jeg regner med at det er normalt å ha det slik siden det er mye som tar energien vår nå. Er jo en baby som vokser seg stor i magen vår! Det høres ut som du kanskje har det litt verre enn meg da. Jeg skal til jordmor neste uke, så jeg skal spørre henne om hva hun tror. Hvis du er veldig sliten og ikke klarer å være på jobb ville jeg tatt meg en tur til legen og kanskje fått en sykemelding. Lykke til!!

Skrevet

Jeg er nå 20 uker, og har vært sykemeldt de siste 11. Først på grunn av mye kvalme, som fortsatt henger igjen. Men nå de siste fem ukene har jeg blitt veldig utmatta i tillegg. Prøver jeg å gjøre den minste ting, f.eks. lage mat eller henge opp vasken går det galt. Jeg blir svimmel og ser uklart. Det samme skjer om jeg våger meg inn i en butikk.

Min eneste medisin er å holde meg mest mulig i ro på sofaen, og om jeg beveger meg unngår jeg å bøye meg. Og alt går i snegletempo.. Sykemelding i slike tilfeller er ikke så dumt. Klarer du å konsentrere deg? Min konsentrasjon er i alle fall helt borte..

Skrevet

jeg har det slik konstant. svimmel og svimer av, så får ikke lenger gå ute alene etter et par besvimelser på diverse butikker og kjøpesentre... ikke så kjekt. klarer ikke stå oppreist i mer enn et par minutter før det starter, så her er det for det meste sofaligging og soving.. er i uke 23

Skrevet

Har vært samme her, men jordmor konstaterte at jeg hadde for lite jern, har mer energi nå etter et par uker med jerntabletter.

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...