Gå til innhold

Noen som ikke skal bruke amme-bh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bh som får puppene til å se fantastiske ut. Har store pupper, og har ammet en gang tidligere, så de er litt preget av det. Etter at jeg kjøpte Primadonnas bher, så klarer jeg ikke å bruke noe annet.

Er det noen som har erfaring med å bruke vanlige bher når dere har ammet? Hvordan fungerte det?

Jeg vurderer nemlig å kjøpe meg en ny Primadonna, og de er dyre ( over 1000 kr), så da er det litt dumt hvis det ikke fungerer å amme med den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvde en stund med vanlig bh, men ble fort gris. Prolemer med å få de til å "holde seg unna" matfatet mens babyen spiser

Skrevet

Herregud, hvem bryr seg om puppene ser fantastiske ut akkurat under ammingstiden da?? Er det det viktigste der og da? Jeg har funnet meg noen gode amme-bh´er som jeg har måtte bruke pga lekkasjer siden jeg var 5 mnd.på vei, er snart 7mnd.nå. De er fine og behagelige. De får puppene til å se helt fine ut, da de har jo vokst en del etter jeg ble gravid. Hadde sikkert ikke sett like fin ut, uten push-up før jeg ble gravid nei..

Men de minner litt om sånn t-shirt bh´er som du får kjøpt, med glatt overflate og litt tykke i stoffet. Kjøpte de på Lindex for rundt 160kr.

Det er jo ikke bare bh´ene det går utover når man er gravid, må vel bare godta at vi ikke kan se like bra ut på alle områder i denne perioden. Selv om jeg føler meg ganske flott med min gravide kropp da!:)

Skrevet

Jeg var i butikken hos mamma og skulle kjøpe/prøve amme bher, men blei til jeg stod der å banna å irrterte meg over hvor stygge de var på meg. Så spurte jeg om det VIRKELIG var nødvendig med amme bh, noe det absolutt ikke var. Så jeg stakk heller og kjøpte meg vanlige romslige bher.

Er like snertent å ta puppen under, eller over en vanlig bh. Bare en har ammetopp/ammegenser over, noe jeg kjøpte:) Ei venninne av meg fødte for 4 uker siden og hun har ennå ikke tatt i bruk annet enn vanlig bh. Så er opptil hver enkelt hvor enkelt en kan få det til:)

Jeg må vel legge til at jeg er førstegangs og ikke har født ennå!! Men søker masse gode råd hos de rundt meg og da spesielt mamma som selger alt mulig av baby dill og dall i butikken hun jobber i og har født 4 barn.

Skrevet

Eg har amma ein gong før og det kunne ikkje falla meg inn å ikkje bruka ammeBH i den perioden av livet. Du blir dritt lei og det er stor stas når du kan legga den vekk. Men eg kan ikkje forstå korleis ein t.d. skal kunna ammadiskrè på ein kafè når ein må stappe puppen tilbake i ein vanlig BH etter amming.... Det er viktig å vita at ein ikkje bør bruka BH med spiler når ein ammar fodi spilene lett trykker på melkegongane og risikoen for brystbetenelse er stor. Og det er vondt......

Skrevet

Jeg kommer aldri i verden til å amme på en cafe uansett, om jeg har lillegutt med på shopping så stikker jeg heller på ett ammerom:)

Skrevet

hehe, ja du hadde ikke født ennå skjønner jeg;-) Når ungen din skriker av sult så ammer du! Hvor enn du er:-) Jeg ville heller ikke amme offentlig, var fast bestemt på at det skulle jeg ikke gjøre, men jeg har ammet de fleste steder, har en som ikke kunne vente et minutt når han ville ha pupp. Jeg har ammet sittende på en stein langs en turvei, på en stol utenfor prøverommene på h&m en lørdag formiddag, cafe på barseltreff etc.

Hvis du bruker bh uten spiler kan du vel til nøds klare deg uten amme-bh, men m spiler er det sjanseløst! Trust me!! Og så skal du jo gjerne ha ammeinnlegg og ullinnlegg inni bh'en også da, kanskje det ikke blir plass i en vanlig bh:p

Skrevet

Av det jeg ser blant mine venner er det veldig variabelt hva folk synes er ok og ikke. Jeg tror rett og slett du må prøve deg frem. Selv fikk jeg ikke til å amme med vanlig bh, mens søsteren min brukte kun vanlige bh'er.....og slik fortsetter det blant de jeg snakker med. Delte meninger! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...