Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Jeg er i dag 14+2 uker på vei. Er førstgangs. Jeg skal vel kunne kjenne livmora, men hvordan kjennes den ut? Jeg føler magen er litt hardere over skambeinet enn før, men kjenner ikke kanten på livmora? Vet jo ikke hvordan ei livmor kjennes ut;-P hehe Jeg har fått endel mage allerede,men blir bekymret for at jeg ikke kjenner livmora:-(
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Dytter på denne... Er også førstegangs og vet ikke hvordan jeg skal kunne kjenne livmora. I følge BIM skal jeg nå kunne kjenne den... Forresten, hvor er skambeinet? Føler meg litt dum og uviten nå ja :-) hoho....
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Jeg er også førstegangs og kjente min helt plutselig rundt 12 uker (er 14+3 nå). Er aller lettest å kjenne den om morran mens jeg ligger på ryggen, når blæra er passe full og presser livmora opp og ut. Livmora kjennes... merkelig ut, på et vis. Når jeg tar på den kjennes det at det ikke er en muskel (eller, det er det jo, men ja... ) - det gjør ikke vondt å presse på den men det gir litt samme følelsen som du sikkert har kjent hvis du har vært på gynekologisk undersøkelse og legen har kjent på eggstokkene. En litt uvant følelse, rett og slett. Ikke direkte vondt, men jeg er tilbøyelig til å kalle det litt ubehagelig selv om jeg ikke helt greier å sette fingeren på hva det er som er ubehagelig med det... Nå kjenner jeg min så langt opp som et par cm under navlen, så jeg synes den er skremmende stor allerede... men helt øverst ligger den under magemusklene enda, så jeg må liksom presse litt ned og til siden for å finne den igjen der oppe. Men dersom du ikke finner den, er det et godt tips å kjenne etter like etter at du har hatt en orgasme, for da blir den helt hard og er ikke til å ta feil av! Skambeinet er forresten den beinkanten du kjenner omtrent i øverkant av "dusken" din
Guttemamma75 Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har også syntes det har vært vanskelig å kjenne livmora.. Jeg lå kveld etter kveld etter uke 12 og kjente, men ingenting der... Nå har jeg jo litt mage fra før så kanskje det er grunnen, men jeg synes faktisk det er enklest å kjenne den når jeg står.. Nå er jeg 16+4 og kjenner en fin liten kul under navlen når jeg står.. Men synes fortsatt det er vanskelig å kjenne noe når jeg ligger på rygg......... Kanskje verdt et forsøk???
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 legg deg på ryggen å trykk innover i magen under navlen siden dere ikke er kommet så langt. kjenn litt opp og ned, det kjennes ut som en liten ball som ligger inni der som ikke er der til vanlig. blir mer å mer merkbart etterhvert så ikke sikkert du klarer å kjenne den enda selv, synes selv det var litt vanskelig i begynnelsen. den er jo ikke så veldig stor enda..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå