Gå til innhold

ååå, det blir aldri "rettferdig" :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å få jula til å "gå opp" da min kjære har skilte foreldre og mine fremdeles er ilag...

Jeg synes ikke det blir rett å dele alt på tre, for da får jo jeg lite tid med min familie. Men det blir feil å dele på to også, for da får jo hver av hans foreldre sett veldig lite til oss...

Problemet nå er nyttårsaften... vi var på lunch hos svigermor på lille julaften. til mamma og pappa på julaften. Svigermor var hos mine foreldre på frokost 1. dag, også var vi hos svigerfar på middag senere på dagen (men dro tidlig pga mini var syk.). 2. juledag var det middag hos svigermor. 3.dag var vi og svigerfar hos mamma og pappa på middag.

Nå er vi altså kommet til nyttårsaften og klarer ikke å bli enige om hvor vi skal være. Min kjære vil ha en rolig feiring, mest mulig hjemme siden mini enda er syk, og det er jeg enig med ham i.

Det jeg foreslo var å spise middag hos mine, også dra hjem etterpå. Det han foreslår er middag hos svigerfar, også invitere svigermor på frokost nyttårsaften og min familie til frokost på 1. nyttårsdag ...men det er da ikke "rolig og alene"...

Vi må vel nesten bestemme oss snart ... mine foreldre har invitert oss, og det er vel høflig å svare i rimelig tid...

Hvordan deler dere "oppmerksomheten" når ett par foreldre er skilt og de andre ikke er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi løser hvertfall nyttårsaften ved å invitere hele gjengen på selskap hos oss. Vi spiser koldtbord, alle tar med seg julemat og noe attåt. I år kommer alle sammen. Det bruker å være skikkelig koselig :-)

Skrevet

Vi stresset rundt slik før og det gidder jeg ikke lenger. Moren min er jo ikke lenger blandt oss, men før hun døde var hun ofte sammen med oss selv om pappa og hans familie var her også. I år har vi feiret julaften hjemme med svigers og min far som gjester. 1. juledag var vi hos svigers på middag og 3. dag var vi en liten tur hos min far. Nyttårsaften skal vi feire med venner.

Skrevet

Julaften har vi hos oss, med begge sider av familien. 2.juledag besøker vi svigers, min familie har ikke tradisjon med besøk i familien (helt greit det). Nyttårsaften disponerer vi selv, og bruker den vanligvis på venner, men i år skal vi ha min familie og ikke svigers på besøk. Hvis noen vil krangle på det, så kan vi begrunne med at svigers hadde oss 2.dagen...;-)

Skrevet

Så mye dere har vært på besøk da HI:) Vi har tatt et besøk på hver part denne jula. Julaften og nyttårsaften for oss selv. Har skilte foreldre begge to så 4 parter å forholde seg til.

Skrevet

i stedet for og diskutere slik, hvorfor ikke be dem hjem til dere. Tenk så deilig og bare være hjemme for en gangsyld ;-))

Vi har brukt jula til bare og slappe av og kost oss..brukt tida på familien selvfølgelig og oss selv ...men ellers så har vi vært hjemme og brukt tida på hverandre. Merker at vi har hatt behov for det også!

Skrevet

Jepp ... hver jul sier vi at "denne jula skal vi slappe av og kose oss alene"... også skjærer det seg hver gang.

Denne jula "skar det seg" fordi det er første jula med barnebarn på begge sidene, og vi har ikke hjerte til å skuffe bestisene....

Skrevet

hm.. ikke lett det der.. men jeg hadde nok aldri gått med på å dele på tre..

Selv så er mine foreldre skilt.. og ikke hans..

men her er det annenhvert år.. men har ikke såå god kontakt med pappa.. så feirer ikke jul med han.. men mulig jeg ber han en gang i framtiden da;)

Skrevet

Dere kan jo invitere alle hjem til dere, men det blir jo ikke stille og rolig. Eller bare være hjemme alene, det bestemmer dere, dere har jo vært mye sammen med familien denne julen. Og besteforeldrene kan også komme til dere i tur og orden så ikke dere som har barnet skal stresse rundt.

Skrevet

Siden foreldrene dine "fikk dere" på julaften er det vel mest rettferdig at en av hans foreldre "får dere" på nyttårsaften?

Dersom ungen deres er syk ville jeg hatt en stille og rolig kveld hjemme uten å gå på besøk til noen... Det virker jo som om dere har vært mye på besøk i hele julen og fått delt tiden mellom alle som skal ha en "bit av dere"

Skrevet

Vær hjemme alene! Det synes vi er hyggelig. Det er ikke deres problem at de har valgt å skille seg. Når man tar et slikt valg får det konsekvenser, blant annet at samvær må deles på to.

Skrevet

Er sånn her også, mamma og pappa har flyttet fra hverandre og svigermor er alene.

Jeg har meldt meg litt ut egentlig..

Har sagt til mamma og pappa at det ikke er min feil at de er skilt, det får bli en konsekvens de må ta når de har valgt å gå fra hverandre. Jeg har sagt at jeg ikke gidder å gå rundt å dele rettferdig på alt mellom de.

Julaften løste vi med å invitere alle hit! heldigvis er alle venner så det var ikke noe problem. Dersom de ikke hadde vært venner så hadde det vært opp til de å avgjøre hva de ville gjøre!

Nå er svigermor i syden så denne jula har vi ikke hatt så mange å dele oss på, heldigvis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...