Gå til innhold

HJELP!! Hva er det som skjer med hendene mine??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hendene mine er super hovne hele tiden. det prikker i dem og de er konstant nummene. alle leddene mine, fra håndleddet og ut til finger tuppene verker og jeg har nesten ikke kraft igjen i de.

hva skjer med meg?

våkner om nettene og har kjempe vondt.

noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har det samme som meg skjønner jeg... masse vann i kroppen.. Jeg har i tillegg fått det i beina.. Hendene er så fulle av vann spes. om morningen at jeg klarer nesten ikke å lukke hånda.

Jeg masserer de lett og prøver å holde de i bevegelse..

Skrevet

Kan være pga hevelsene..At det er mye vann i dem..det kan gjøre vondt...Lenge siden du har vært på konroll??

Råd? Eeh..la de få ligge litt høyt? hehe..Ble litt usikker på hva man gjør...Ring og hør med føden/legevakten...De vet litt mer..Om du ikke får noe bedre råd fra de andre her inne da=o)

Skrevet

takk for svar. :)

ja jeg har begynnt å få det i føttene også.

spes om kvelden. da føles det som om de skal "brenne" opp.

hadde ikke noe vann i kroppen med førstemann så jeg hadde ikke regnet med at jeg skulle få det nå heller... men, men..

Skrevet

jeg hadde det likedan i første graviditet.mistet følelsene i tre fingrer på hver hand,å klarte ikke skjære opp noe som helst av mat..det er vanlig med dovne fingre,prikkinger..jeg har det denne gangen også,men har ikke dovnet bort enda heldigvis.ei nerve i handleddet blir liggende i klem. for meg var det pga vann i kroppen,pluss at jeg hadde gått opp mye i kg. trøst deg med at det går bort når bebien er fødd..jeg prøvde drikke mye vann og spise mat uten mye salt osv..slikt som binder vann i kroppen. jeg har blitt bedre nå enn jeg var for 14 dager siden. håper du ikke blir værre enn du er å at det går over. var kansje ikke så mye trøsteord fra min side, beklager..:) trenger ikke være slik for deg som det var for meg.

Skrevet

hehe :)

ja det er godt å vel 3 uker siden jeg var på kontroll. skal på konrtoll til torsdag. tenkte å nevne det da..

Skrevet

til meg hjelper det best å ha hendene nede,hvis jeg bøyer eller løfter de opp blir prikkinga værre.. sist når jeg plagdes mye om nettene så hjalp det å legge en til to dyner så jeg satt satt litt mere oppreist når jeg sov..tungvindt,men det funka..

har hørt at det kan hjelpe med støtte på handleddet. noe de skal ha på hjelpesentralen.spør lege/jordmor.

Skrevet

jo det hjalp. :)

takker masse for svar.

syns at det er veldig greit å høre hvordan andre løser "problemene". det er alltid noe som hjelper. :)

har holdt meg unna salt mat og drikke generelt og salt bruker vi kun en sjelden gang, så jeg trodde at jeg var på den "trygge" siden.. hehe :)

Skrevet

hev senge enden noen cm (med bøker etc)

hjalp meg med nummer en

Skrevet

Dette heter Carpal tunnel syndrom, og er veldig vanlig for gravide. Men for min del hjelper ikke det, for idag er det grusomt vondt. Mamma og min storesøster er også plaget av det, og mamma er faktisk operert for det i senere år.

Har heldigvis bare hatt det de 3 siste ukene, og takk og lov for det, for hadde jeg hatt det hele svangerskapet, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort!!!! Har 14 dager igjen til termin

Skrevet

Dere som har vann i kroppen, har dere bekkenløsning? Er dere mye i bevegelse? Synes jeg har hørt at det er da man kan få mye vann i kroppen.. Har heldigvis ingen tegn til det ennå..Men har heller ikke noen alvorlig bekkenløsning, så har kunnet bevege meg normalt.

Høres ikke godt ut, sånn som dere beskriver det..:(

Skrevet

Jeg hadde Carpal tunnel syndrom i forrige svangerskap og har fått det igjen i dette.

Bruker skinner på håndleddene på natten og det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...