Gå til innhold

Hva faen gjør jeg nå????????????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et jævla problem. Mannen måtte "låne" penger av meg her i begynnelsen av desember, dvs de pengene jeg hadde satt av til barnehagen. Han skulle da betale barnehagen når han fikk lønning. Men hva skjer? Jo, han har ikke betalt den, og nå har han bare 1000-1500 kr igjen....og dette skal vi da leve på til jeg får lønn(og den er ikke på mye) Barnehagen skal betales 1 januar, og jeg har ikke 4300 kr. (for to) og nå sitter jeg bare her å griner og vet ikke hva jeg skal gjøre...

Mamma sa ho skulle hjelpe meg, men ho har ikke mye ho heller.... Tør ikke spør pappa, for han har hjulpet meg så mye nå i det siste. Har ikke sovet i natt pga dette, og heldigvis har mamma henta ungene, skulle egentlig sove, men jeg får det ikke til....

Har ikke fått snakka med mannen om det heller, for han er reist på jobb....

jeg orker ikke dette her nå..... Ender vel opp med å måtte ta ungene ut av barnehagen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring barnehagekontoret og si at beklager men jeg må nesten få en liten utsettelse:)

Det er ikke verre enn som så:)

Så forteller du når du får inn pengene og betaler da.

Tør du ikke ringe dem, gjør som andre som glemmer eller er blakke nok, vent på purringen. Det koster deg riktignok 54 kroner, men pyttsann...

Og dersom du får så panikk av å være seint ute med ei regning og samtidig ikke har noen buffer håper jeg følgende;

1. At du har lært nå og begynner å lage buffer.

2. At du ikke noengang igjen går i beita for regningspenger, for skal du stresse så mye for et ubetalt regning får du hjertetrøbbel før du er 40!

Skrevet

Problemet er at når jeg får lønn den 12 januar, såer det snakk om hele 300 kr... Var bare litt vikar i beg av des... og det holder jo ikke...

Ogh får jeg utsettelse, så må vi jo uansett ut med nesten 9000 neste gang. Jeg hadde jo pengene, hadde satt dem av......og stolte blindt på mannen......

Skrevet

Men mannen da, får ikke han lønn?

for selvfølgelig, når man bruker penger satt av til noe annet så går man jo litt i minus neste gang...

Sånne mannebein skulle selvfølgelig hatt en skikkelig smekk og det får han jo når han må ut med de pengene av sin lønn i jan...

Skrevet

Er dere gift og fortsatt har "mine" og "dine" penger? Er ikke det litt upraktisk?

Skrevet

Han får ikke lønn igjen før den 20 januar....

Vi har på en måte felles økonomi, men pga av at jeg ikke har tjent så mye, så har han tatt de fleste regninger, og jeg har tatt barnehagen.... Men nå kom det en uforutsett ting, og da fikk han penger hos meg, som skulle til barnehagen, mot at han da skulle betale den da regninga kom.... Noe som ikke har skjedd....

Skrevet

Hmmm, men dersom det forfaller den 1 jan, så er det jo ikke verre enn å utsette regningen de 20 dagene?

Riktignok har det jo blitt brukt penger dere ikke hadde så neste måned vil bli tynn, men regningen blir jo da iallefall betalt?!

Skrevet

Han nekter faen meg å hjelpe meg med den regninga... nå må jeg låne penger av noen.....og det er så jævlig.... Fy faen, det er siste gang jeg hjelper han med penger nå, selv om det er mannen min....

Skrevet

Nekter?!

Er det ikke DERES barn dette da?

DERES liv osv ?!

Makan til oppførsel, kvalifiserer jo til "tuppe i rævva ut døre" med sånn oppførsel.

Sånn hadde ikke min TURT engang!

Skrevet

Jo, våre barn... Han har vært med på morroa, men vil tydeligvis ike ha noe mer ansvar...

Blir så fortvila...... sitter her å bare griner og griner... vet ikke mer jeg kan gjøre...

Skrevet

Nå har jeg fått ordna det, heldigvis.... Pappa ville hjelpe meg....

HI

Skrevet

Men har ikke sagt det til mannen enda....og jeg sier ikke noe heller....

Skrevet

Hvis du finner deg i at mannen og far til ungene dine oppfører seg som en pubertal unge som fraskriver seg ethvert økonomisk ansvar og bryter avtaler - da synes ikke jeg noe synd på deg. Du får enten stramme han opp eller klare deg sjøl - høres ikke ut som du har noe bruk for han uansett!

Skrevet

"Jo, våre barn... Han har vært med på morroa, men vil tydeligvis ike ha noe mer ansvar..."

sa ikke du at han betalte alle regningene untatt barnehagen?? skjønner godt at du må skaffe de pengene selv! han lånte 4000 kr av deg? og de krever du å få igjen? samtig er det han som underholder deg og alle barna.

"Blir så fortvila...... sitter her å bare griner og griner... vet ikke mer jeg kan gjøre... "

sutre høne! skaff deg en jobb!!

Skrevet

hvorfor er ungene i barnehage når du ikke jobber da? dersom du har en eller annen fysisk eller psykisk lidelse kan du vell få litt penger med staten

Skrevet

Jeg jobber, men har bare vikar timer, men den siste mnd har jeg vært sykemeldt. Og jeg har ikke hatt krav på sykepenger, derfor har jeg ikke noen inntekt nå.

Jeg mener at når han fikk penger av meg, og lovte å hjelpe meg med barnehagen, så bør han holde det. Men det er sikkert bare jeg som er sær da.... Jeg er på tur ut i full jobb nå, forhåpentligvis kommer jeg ut i midten av januar. Men jøss, skal slutte å syte jeg.....sorry at jeg brydde dere med dette. Var virkelig ikke meninga.

Skrevet

Ring barnehagekontoret å si fra. Mener at man kan miste plassen, om man ikke betaler, men om du selv tar intianativ til å ordne opp, ordner nok dette seg.

Skrevet

Dette innlegge var bare teit. Hvem er det som oppfører seg slik da?? Hadde min mann gitt faen i at bhg regningen måtte betales så hadde jeg kastet han på hue og ræva ut. Jenta vår er første prioritert. Men synest bare det du skriver virker så rart. Skulle ikke tro at dere var gift og hadde barn sammen. Tror det ligger noe mer i det enn det du skriver...

Skrevet

Synes det var teit av mannen din å ikke holde avtalen deres. Støtter deg, jeg da. Bra du har fått ordnet det:)

Skrevet

vi har vært gift noen år nå, og har to små sammen.... hvorfor virker det rart? Alle har da sine problemer..... og i dag var dette mitt problem... alt er ikke rosenrødt her 365 dager i året, og det er det ikke hos noen.

Men nå har det ordna seg, og jeg kommer til å la mannen svette litt....kommer ikke til å si at pappaen min kom som en reddende engel....

Skrevet

Det er forskjell på "alt er ikke rosenrødt hos noen" og "vi kommuniserer som sure førskolebarn og eier ikke respekt for hverandre i forholdet," serr'u.

Skrevet

Snakk for deg sjæl. Vi har det rosenrødt 365 dager i året. Og ikke lurer vi hverandre for penger heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...