Gå til innhold

Er jeg den eneste som innimellom(veldig sjelden assa)

Anbefalte innlegg

Skrevet

gir småen på 8 mnd bittelitt pisket krem på fingeren f.eks?

Det er snakk om veldig,veldig lite altså..

Vet jo at man ikke skal venne de små til å få noe søtt, men er jo så vanskelig å la være når han ser med DE øynene på mamma som spiser......:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei jeg har latt gullet mitt på 7 mnd smake på riskrem (ikke kornene selvsagt) og vanilje saus også.. bare bittelitt på fingeren så klart, som du også sier... kan ikke skade det vel...

Skrevet

Og hvis han da får melkeallergi.....

Hvordan går det med samvittigheten din da??????

Skrevet

melkeallergi av en likten dråpe krem på fingeren? heller tvilsomt...

Skrevet

Neida, du er ikke den eneste:) Lillepia vår på 8 mnd fikk litt riskrem på julaften. Hun elsket det.. Var sååå sint når hun satt ved matbordet, helt til hun selv fikk smake det vi spiste. Da var alt helt i orden.

Jeg tviler meeeeeget sterkt på at barn får melkeallergi pga den lille mengden dem fikk smake på når dem var babyer. Gir man dem store mengder derimot...

Hysteri er det at babyene ikke kan få smake noe som helst. Ihvertfall når de er så store som 8 mnd, da begynner det jo å bli spennende med alt det andre putter i munnen. Min baby er ihvertfall helt vill..

Hadde det derimot vært en 3 mnd gammel baby man hadde sittet og gitt smaksprøver, så hadde det vært noe helt annet.

Skrevet

Saa vidt jeg har skjont kan man bruke melk i matlaging, saa tviler paa at en draape krem kan gi allergi... Men kumelk skal ikke gies som hoveddrikk, og kan gjerne vente med yoghurt til de er ca 10 mnd.

Kan godt skjoenne du lar gullet prove forskjellige smaker da, det er jo ikke slik at du sitter og forer babyen din sjokolade og krem hver dag..

Skrevet

Ja, de kan jo få mat med melk i fra de er 6 mnd. som oster o.l. Yoghurt fra 10 mnd. (noen sier fortsatt 6 mnd.). Så litt krem eller is tror jeg ikke kan skade.. De får nok ikke melkeallergi av det...

Skrevet

I Serige anbefaler ekspertene å starte med smaksprøver på de "allergifremkallende" matvarene fra 6 mnd, slik at babyen får de i seg litt av gangen, mens man fortsatt ammer (for de som ammer da). bedre det mener de enn å få full dose av alt fra 1 år, når de kanskje ikke får så mye mm lenger.

I infoen fra sosial- og helsedirektoratet står det ikke at man skal unngå melk pga allergi, men pga at det fortrenger mer jernrike matvarer fra kosten.

Skrevet

Er jo ikke sånn at de får allergi hvis de får i seg litt melk e.l! De må være disponert for det, og da er det gjerne andre i familien som er allergiske også, sånn at man vet det.

Gir smaksprøver til min på 8 mnd med god samvittighet jeg!

Skrevet

he he nei da du er ikke alene. snuppen er 5 mnd og har fått smake både krem og is.. dem har ikke vondt av det. ser ikke vitsen med å være så hysterisk når det gjelder sånne ting.

Skrevet

Jeg kommer ALDRI til å gjøre det!! (Med trykk på aldri...)

Jeg venter i det lengste med sukker.

Jeg måtte skrive siden alle var så positive til det.

Sorry

Skrevet

det finnes melkeproteiner i mme også og dersom mor ammer, vil hun tidli finne ut om barnet tåler melk.

la de få smake litt om du ønker det:)

Skrevet

Hvorfor? Barnet ditt gjør sikkert store øyne når du drikker vin/øl også, men gir du barnet alkohol da? Når han/hun blir to år og ser på en iskrem i matbutikken, vil du gi han/hun det da?

Jeg sier ikke at det er det samme om du gir babyen krem eller alkohol, altså. Men de store øynene må du bare venne deg til med en gang. Det er du som bestemmer hva de skal spise, uansett hvor store øyne de har!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...