schnuppi Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 dersom det blir brudd? jeg kommer til å ha mesteparten av ansvaret siden bf jobber borte... Vet jeg har rett på Os og dobbel barnetrygd i vert fall.Men når får man utbetalt disse pengene? det er vel ikke før etter man har flyttet?! det blir jo veldig vanskelig...siden jeg ikke har noen penger.. Jeg må sikkert ta opp et lån for å kjøpe meg bil og diverse møbler,han eier absolutt alt... Føler at det er disse idiotiske praktiske tingene som på en måte stopper meg fra å komme meg vekk herifra......
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 OS utbetales den 20 hver mnd... barnetrygden siste i mnd og bidrag innen den 10... pleier å komme rundt den 5... hvis du går tar han med seg alle møblene? har dere barn sammen? da er det vel natulig at du som har barnet mest har ihvertfall det viktigste av møbler... (regner med du har barnet mest) her når vi gikk fra hverandre tok bare sambo med seg klær og små ting... resten stod igjen...
schnuppi Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2007 Han eier huset,bilen og alle møblene.. Jeg var student når vi skulle kjøpe hus,og derfor var det han som tok opp lån.Jeg skulle etter planen være med å betale på lånet når jeg fikk jobb...men det er ingen vits i nå. Han har kjøpt det aller meste av møbler + han hadde noe fra før.Jeg har aldri bodd for meg selv,flyttet inn til han og jeg hadde dermed ingenting. Regner ikke med at han vil la meg få noen ting av møblene... Men men... Men nå er spørsmålet om jeg skal bo her inntil jeg finner en leilighet,eller bo hos foreldrene mine el noe... Vi må vel til megling anågende samvær osv.Ringer vi bare til trygdekontoret da?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg var i akkurat samme situasjon som deg. Han eide huset og det meste inni det så det tok lang tid før jeg torde å ta det skrittet å flytte. Jeg fikk meg en leilighet uten å si noe mens jeg fortsatt bodde der, men den var ikke ledig før det etter seks uker. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å lide i stilllhet i huset i disse seks ukene, men jeg kjente at det klarte jeg ikke så jeg slapp bomben om leiligheten, pakket bagen og flyttet med mini til foreldrene mine. De var heldigvis så snille at de lånte meg penger til depositum, men det kan du få hjelp til hos nav også. Og så måtte jeg låne penger til bil. Jeg har også lånte møbler, men vet nå at man kan få penger på sosialkontoret til dette. Hvis det er som hos meg at det er disse tingene som gjør at du ikke tør flytte så bare gjør det! Ingen må leve på gata med barn i norge og hvis du i tillegg er så heldig å ha familie eller venner som stiller opp så klarer du deg helt fint!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2007 #5 Skrevet 31. desember 2007 Du kan ha rett på en del av boet selv om han tok opp lånet. Sjekk hustandsfellesskapsloven og kontakt evt en advokat.
Gjest Skrevet 31. desember 2007 #6 Skrevet 31. desember 2007 Eg flyttet også uten å ta med meg noko, fordi barnefaren eigde leiligheta og det som var der, bortsett frå senga og det som tilhøyrte tulla mi. Men eg hadde ein del sparepenger til å få kjøpt meg det viktigaste + at mamma ga meg penger til 30 årsdagen som eg kunne bruke på møbler. El. fekk eg utbet. overgangsstøanden og dobbel barnetrygd 2 mnd etter at eg hadde flyttet (fekk da etterbet.).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå