Gå til innhold

hvor mange mnd var barnet ditt da du gikk ut i jobb , og

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjorde dere det med barnevakt og amming??

Har dere noen gode råd/tips og komme med...

Mathea ble født i oktober og jeg har søkt på en stilling som starter 1mars.

Da er jo hun 5mnd..

Mannen min har av og til en del sene kvelder, så dvs at jeg da kan jobbe motsatt.

Grunnen til at jeg søker jobber er at jeg går på attføring og den går ut i juli.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pjokken var 15 mnd da jeg begynte å jobbe 2 dager i uka. ammet ikke lenger, så ingen problem :) 5 mnd er oi så lita, hadde nok ikke klart å være borte fra pjokken da han var så liten, men må man så man vel! pjokken min sov heller ikke gjennom natten før han var over 12 mnd så jeg hadde ikke fungert på jobb...

kan du ikke vente til attføringen går ut da? så er hun iallfall litt eldre?

Skrevet

Begynte når mini var 9,5 mnd.... Hadde da tidskonto til han ble 13,5 mnd. Jobbet 3 dager i uka. Far var hjemme de dagene jeg jobbet. Sluttet å amme når han var 5-6mnd så det var ikke noe problem. :)

Skrevet

min permisjon var over da hun var litt over 10 mnd. da var hun hjemme sammen med pappaen i 5 uker... jeg ammet henne en god del fremdeles da.. men det vi gjorde var at hun fikk bare vann og grøt + middag når hun var hjemme med han.. så ammet jeg før jeg gikk, når jeg kom hjem og før hun la seg....

etter de 5 ukene så var vi så heldig at mamma tok seg fri fra jobben noen mnd.. så da var hun hjemme med mormor..da gjorde vi det på samme måten...

fra august begynte hun i barnehagen. da var hun 15 1/2 mnd..

jeg hadde ikke klart å begynne å jobbe når hun var bare 5 mnd. om du får jobben kan du vel være i permisjon frem til til ev juli/august?

Skrevet

Jeg begynte å jobbe da Lukas var 6 mnd. Jobbet da 40 %.

Jeg har vært vikar i en bhg i 3 år, og da denne stillingen ble utlyst følte jeg at jeg måtte ta den, ellers ville jeg miste hele plassen min... Lukas var hos farmoren sin, eller i farmors hus sammen med tanten (og min beste venninne).

Jeg slet litt med dårlig samvittighet de første mnd, men det gikk jo kjempegreit. Han var jo med familie.

Skrevet

9mnd. Da var det pappaens tur til å ha permisjon. Arbeidsgiveren min gir opptil 2 timer ammefri med lønn, så jeg fikk ammet før og etter jobb.

Skrevet

Eg starta igjen då Tuva var 3,5mnd. Mannen har permisjon til ho er rett over året. Då er det 3 - 4 veker med barnevakt og så skal eg vera heime fram til ho begynner i barnehagen når ho er 16mnd.

I forhold til amminga så har eg amma før eg gjekk heimante, og så kjem Tuva og pappen til meg midt på dagen og så ammer eg når eg kjem heim.

Kan ikkje mannen din ta noen mnd med permisjon?

Skrevet

Min lille snupp var 15 1/2 mnd da jeg begynte på jobb igjen. Han begynte rett i barnehage, og jeg jobber 60 %, så dette problemet har jeg aldri hatt, heldigvis- for jeg hadde ikke klart å dra fra han når han var så liten, med mindre samboeren min skulle hatt han, da hadde det nok kanskje gått greit. Jeg hadde iallefall prøvd..

Skrevet

Min var 9,5mnd da jeg gikk ut i jobb igjen. Da var pappaen hjemme i 2 uker før han begynte i bhg. Så han var 10mnd da han begynte i bhg. Jobba heldigvis bare to dager i uka og annenhver helg da så han var mye hjemme sammen med meg fortsatt også ammet jeg ikke heller så jeg hadde ikke det problemet ;)

Syntes det var tøft å være borte fra gullet når jeg begynte å jobbe ja. Kunne ofte sette meg på doen å gråte en skvett den første mnd. Hadde aldri klart det når han var så liten jeg da, men vet det er barn som har begynt i bhg når de er så små. Iallefall 6mnd. Mener det er endel bhg som har 6mnd grense..

Skrevet

er nok ikke sikkert jeg kommer til og klare det .. og om jeg får jobben så tror jeg at jeg kommer til og takke nei da jeg har inntekt frem til juli....!

Skrevet

Lillejenta ble født 15.06 og jeg begynte i 40% jobb 1. oktober.. Mannen min er hjemme stort sett hele tiden (studerer), men mamma og pappa har hjemmekontor i nabohuset, så de dagene begge av oss jobber er hun hos bestemor og bestefar. Hadde planlagt dette ganske lenge, så begynte å pumpe meg allerede en uke etter at hun ble født, så hun fikk mm selv om jeg ikke rakk å komme meg hjem to ganger om dagen. Nå skal jeg begynne å jobb 3 dager i uken, siden det i realiteten har blitt det uansett frem til nå, også begynner jeg for fullt etter påske. For å være helt ærlig så synes jeg det har gått overraskende fint; tuppa storkoser seg sammen med bestemor, bestefar og pappa og jeg synes faktisk jeg får nydt den tiden jeg har sammen med henne bedre enn før. Dagene går ikke så i ett lenger..

Skrevet

Jeg gikk ut i 25% stilling da Mina var 3 mnd. Hun er hjemme og koser seg med pappaen. Hun tar flasken, og har såvidt begynt med grøt.

Jeg jobber bare 4 timersvakter så den første måneden pumpet jeg meg midt i vakta på jobb, nå pumper jeg når jeg kommer hjem.

Pappaen har overtatt permisjonen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...