Meg + 2 prinsesser Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Vi bygger på hus og utvider kjøkkenet, så nå trenger vi stor spisestue! Hvordan har dere? Hvor er den kjøpt? Og det viktigste, hvor mye kostet den? Hehehe:D Det er jo sviiiindyrt for bord og stoler. Vi har ikke råd til bord til 8000 og stol til 1500 kroner stykket,for å si det sånn:|
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Vi har kjøpt spisestue på Jysk. Helt vanlig lyst tre, med grå stolputer, matcher perfekt med gardinene mine! (så nå må jeg kjøpe gardiner etter spisestua i all evighet...) Den kosta vel sånn ca 2999 trooor jeg, ikke helt sikker. Vet bare at sjenken som hørte til, som jeg også kjøpte, kosta mer enn spisestua, og den kosta litt over 3000...
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Hva slags stil er det du vil ha på bord og stoler da? Og hvor stort skal det være? Ikea og living har jo masse fint og rimelig Jeg liker å blande litt gammelt og litt nytt, så i nye leiligheten skal vi ha et gammelt hvitmalt furubord med slagbenk på den ene siden og 3 litt moderne stoler (maser om å få ghost stoler av min kjære)
Meg + 2 prinsesser Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2007 Aha! Der har jeg ikke sett:) Uff, det er det man må tenke på også, tingene som hører til (skjenk, skap) at ikke det er for dyrt.. Jeg må nesten ha noe i Eik (eller mørkere) tror jeg, for gulvet er helt lyst gummitre, og kjøkkenet blir i bjørk.. Takk for svar, og lykke til med gardinene! Hihi;)
Meg + 2 prinsesser Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2007 Det blir nok litt blanda stil, med noe romantisk og noe moderne.. På kjøkkenet blir det ganske moderne, med stålhette alene på en vegg osv. Bordet må være litt robust, ikke for spinkelt.. Jeg har sett en del stilig fra Ikea, men samboeren vil ikke ha noe fra Ikea:-S http://www.em.com/index2005.asp?avd=sortiment⊂=rum&sida=sortiment_produkt&Modell=&ProductType=501811 Her er en vi har sett på..
TurangaLeela Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Det er jo mye fint og rimelig på ikea:)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 Vår er veeeeeldig shabby chic og jeg elsker spisestuebordet vårt!!! Faktisk det kjøpet jeg er mest fornøyd med av alle kjøp jeg har gjort noen sinne:) 600,- på finn.no, ett hvitmalt (ikke kritthvitt) gammelt, slitt bord med skuff og plass til 6 mennesker rundt. Har ikea Henriksdal stoler med hvitt trekk til gulvet til. Gammelt sølvspeil og prismevegglamper på veggen bak spisestuen. Love it:) Jeg ville nok gått for noe klassisk og tidløst hvis jeg var deg, ett skikkelig bord og suppler heller med rimeligere stoler. Finnes jo flere okei arne jacobsen kopier bla hos living, og kanskje ett antikt solid trebord, kul stil som kan passe nesten i ett hvert hjem, fra det mest minimalistiske og moderne til ett mer klassisk interiør:)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Åååå ghost stolene er lekre!!! Har veldig lyst på slike selv, men min kjære er nok litt for konservativ desverre...
~sjiraff~ Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 Vi har en kjempe stilig spisestue fra Skeidar. Bordet heter Bono og stolene heter Roma. Bortet er Wenge med stål bein og stolene er i svart skinn med stålbein. Tror vi betalte 15 000 for bord, to ileggsplater og 8 stoler. Bordet er 2,3 meter og blir 3,3 meter med ileggsplater.
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 Har fra Bohus ;-) Tror det var 7999,- for bord + seks stoler
Meg + 2 prinsesser Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2007 Takk for svar, begge to:) Finn ja,skal jammen sjekke litt, plutselig har de noe som virkelig slår ann;) 15000 var ikke gærnt sjiraffen! Selv om det er mye pæng, så var det jo med 8 stoler osv.. Nåså jeg nettopp et bord til 23 000, øhøhø! Trokke det;) Har titta masse på Skeidar, men det er nok et av stedene vi får stoppe, lettere å se det i virkeligheten.
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #12 Skrevet 30. desember 2007 Min også hehe men han har lovet at jeg hvertfall skal få en når vi flytter da, har siklet på de i flere år nå. Men Han er litt usikker på om han vil ha de som spisestuestoler, synes ikke de er så gode å sitte i..
~sjiraff~ Skrevet 30. desember 2007 #13 Skrevet 30. desember 2007 Ja dette bordet og stolene må sees, det kommer virkelig ikke til sin rett ved å se på skeidar.no... Da ser det skikkelig døvt ut..!
Meg + 2 prinsesser Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 30. desember 2007 Ja, nettopp! Synes alt ser så stusselig ut jeg, men det er nok annerledes i virkeligheten:)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 30. desember 2007 #15 Skrevet 30. desember 2007 Jeg ville uansett brukt litt tid på å kjøpe ny, jeg har solgt 2 spisestuer de siste 3 årene før jeg fant den jeg ville ha:) Hadde vel vært bedre å spart opp 3 ekstra mnd og fått akkurat den jeg ville ha:)
♥2 små gull♥ Skrevet 30. desember 2007 #16 Skrevet 30. desember 2007 Så lenge vi har små barn i huset som setter sine spor på interiøret gidder vi ikke å legge noe penger i spisestue. Vi har kjøpt på Ikea og er veldig fornøyd med den. Duger til det den skal brukes til og det gjør ingenting om det blir riper og hakk i den. JokkMokk heter den, kostet 799 for bord+4 stoler. Kjøpte 2 sånne pakker, så da har vi langbord og 8 stoler http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80086575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå