Gå til innhold

¨Noen som er sykemeldt pga. kvalme og utmatthet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sjef er av den typen som mener at svangerskap ikke er noen sykdom. Jeg har jo selv jobbet sist gang helt til permisjonen begynte, men var da ikke plaget med kvalme :( Var ikke borte 1 dag da:)

 

Jeg vet liksom ikke om jeg får sykemeldt meg heller, men jeg er jo så vannvittig kvalm. Brekker meg av alt jo. Gått ned 2 kilo på 1 uke og jeg har ikke noe å ta av heller.

Kan jo ikke springe rundt på jobb og brekke meg og spy om hverandre..

Klarer på et vis å holde kvalmen i sjakk hvis jeg slækker`n på sofaen, men med en gang jeg reiser meg så må ikke do være opptatt for å si det slik.

 

Jobber imed småbarn og jeg kan jo ikke stå og skifte bleie samtidig som jeg spyr?? Eller sitte ved matbordet å spy samtidig som de får mat?

 

Vil jo jobbe, men tror ikke jeg klarer det, ikke nå.

 

Er så trist pga. det nå:(

 

Noen andre som er sykemeldt pga kvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svangerskap er ikke noen sykdom i seg selv, men alle vet jo at mange gravide blir sykemeldt fordi de blir syk av graviditeten. Dette er jo forskjellig fra person til person. Klart du skal sykemelde deg hvis du er så dårlig. Viktigere å ha friske raske folk på jobb, enn å tvinge seg på jobb og ikke gjøre en så god jobb som man burde. Ta vare på deg selv. Drit i sjefen din. Selv om han/hun er sjefen din betyr det ikke at hun har rett. Du har alle rettigheter på din side:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Sykmeld deg og kom frisk og ras tilbake når det har godt over!!! Det måtte jeg sist, men det var helt klart det rette og gjøre. Jeg vurderer det selv nå, jeg er så kvalm og slapp og uvel. Har ingen ting på arbeid å gjøre. Selv om jeg har en lett jobb og stort sett sitter på kontoret hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vet akkurat hvordan du har det! men sjefen er ikke legen din...

 

Jeg har vært sykemeldt i 3 uker nå pga. kvalme og uvelhet. Jeg ble kvalm med en gang jeg fant ut av graviditeten, brekkninger og konstant kvalm. var det forrige gang også, men da hadde jeg en roligere jobb og kunne legge meg på sofaen med en gang jeg kom hjem. Nå har jeg en 3 åring og kan ikke det, jeg må være opplagt. Jeg ofrer meg ikke for jobben, det viktigste for meg er jenta og mann min! Så nå har jeg hatt tre uker på sofaen og tatt livet med ro på dagen, det har vært deilig. Men nå skal jeg prøve meg på jobb igjen imorgen, er mye bedre. Så det blir spennende.

 

Ring legen din og få deg en sykemelding!!!

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, vurderer å dra til legen å få sykemelding hvis jeg ikke blir bedre, er konstant kvalm. Sa du i fra å¨jobben din hva sykemeldingen gjaldt??? er så vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke trengt og gjort det....men uka før var vi på julebord og det var den dagen vi fant ut at jeg var gravid. jeg dro og kjørte sef. men alle spurte jo...de vet jo at vi prøvde. Mandag kom jeg på jobb og hadde sluttet og røyke...eh..trengte liksom ikke si noe imot fordi alle skjønte det! huff..så sjefen hadde forståelse, men vet at hun ikke liker det og hater sykemeldinger. Så alle fikk vite det tidlig...men det er greit!

 

Du trenger jo ikke si noe, de har ikke rett til å vite....men er du i den rette gravid alderen og alt det der så er det vanskelig å holde det hemmelig:)

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, er jo i den rette alderen. dattera mi er litt over 3 år nå, så de går å lurer om ikke nr 2 skal komme snart...! får se hva jeg gjør..men synes jo det er tidlig å fortelle noe enda. har ikke sagt d til fam enda.

Jeg jobber i barnehage, så det er ikke bare lett å skjule kvalmen, når bleieskift skal gjøres...uff!!!

håper jeg klarer meg på jobb!

vil helst ikke sykemeldes. sist jeg gikk gravid var jeg sykemeldt fra uke 20 pga bekkenløsning ( å en forferdelig sjef som ikke tilrettela noe som helst). Sjansen for å få bekkenløsning nå er jo stor. så da blir det vell redusert arbeid etter hvert regner jeg med. er jo tungt å jobbe med barn også.

vi får håpe kvalmen stabiliserer seg ( men er jo bare i uke 8)

;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber i barnehge jeg oxo:) men med de store så jeg slipper løft og bleieskift... Den verste kvalmen min har gitt seg nå, men det kan jo bare være fordi jeg har slappet av og sover mye. Derfor blir det spennende å se fremover når hverdagen begynner imorgen. Det beste er jo å være på jobb, men jeg vil gjerne ha et liv uten om jobben også. Så klarer jeg ikke det må jeg redusere på jobben....har en lege som er veldig grei på sånt.

 

håper du slipper unna bekkenløsnings prob....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber også med de "store" men det har seg slik at mange av disse bruker laaaang tid på å bli kvitt bleien. det gjør det ikke bedre at det er en stor onge som ligger med bæsj..uff

får håpe jeg klarer å sno meg unna de verste bleiene..hehe ;)

 

lykke til med jobben;) håper kvalmen har gitt seg for din del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skrive et innlegg her jeg.

For jeg er i samme situasjon..nesten.

Er for tiden permitert fra jobben, og har en midlertidig vikarjobb i en barnehage.

Jeg er uggen og veldig trøtt. Brekker meg selv når jeg bytter bleier på min 2 år gamle tass. Og da er det ekstremt i bhg.

Før jul måtte jeg tørke en unge etter et VELDIG langt dobesøk. Bæsjen hadde størkna i rompa hans!!! (sorry detaljer) og sånt tåler jeg dårlig nå!! :-(

Så i dag måtte jeg bare ringe å si jeg var syk. Orker rett og slett ikke. Får jo dårlig samvittighet når vikaren blir syk liksom, men hva skal jeg gjøre? Kan ikke si jeg er gravid heller, for da er jeg redd jeg blir stående uten jobb:-(

Uff..

 

Håper det ordner seg for dere da. Ikke moro å være kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...