Gå til innhold

"Mamma, kommer lillebror ut av magen i dag?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her begynner frøken snupp og bli litt utålmodig.. Måtte jo fortelle at det er lenge til lillebror kommer, 6 uker er jo en evighet for en 3 åring. Er så spet på hvordan dette skal gå, for snuppa er jo så full av forventning og gleder seg masse. Men samtidig så skjønner hun vel egentlig ikke helt hva det betyr å få en lillebror.

Dere andre som har fått barn nr 3 med treåringer i hus hvordan har det gått med tanke på sjalusi osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gleder seg da vet du :)

jeg var 3,5 år da søsteren min ble født. Det gikk ikke så bra.... jeg begynte å kalle mamma for hennes ordentlige navn i protest, begynte å drite i buksa selv om det var 1 år siden jeg hadde sluttet med bleie... sånn var det en periode, men så gikk det jo over etterhvert :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Også kan jeg fortelle om det positive! :)

Her har alt gått med knusende ro! :) Det var 22 dager igjen til 3årsdagen til eldste, når lillebror kom.

Hun er veldig omtenksom, passer på lillebror, leser og synger for han, gir han leker, etc etc.

MEN, et par ganger, når han har fått låne en spilledåse som var hennes, så har ho sett svart! Da har hun blitt kjempesint, men jeg har forklart at noen ganger må man dele, og hun har lånt ting av han, osv...

Be de som kommer på besøk, om og hilse på henne først, babyen har ikke noe glede av alle som kommer på besøk, men det har storesøster.

Her var alle så greie at de kjøpte med en liten ting til eldste også, så det at lillebror fikk pakker gjorde ingenting.

Hun er midt i sin verste trass, så sånn sett er det litt tungt med 2, men heldigvis er lillebror supersnill, sover hele natta, og stort sett hele dagen!

Eneste negative, om det kan kalles det, er at eldste mer enn gjerne vil være baby, for enhver pris. Det var verst i begynnelsen, men nå har det begynt og gå over. Lillebror er nå strax 4 mnd..

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...