♥ Celines mamma ♥ Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Skal fruktpurè og sviskemos varmes før det gis? Hvor mye sviskemos kan en gi mot forstoppelse?
snartmammapåny Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Jeg gir romtemperert fruktpurre eller sviskemos. HAr de stått i kjøleskapet så tar jeg de litt i micro for å oppnå romtempratur. Jeg varierer veldig mengden sviskemos. Da han var liten (3-4mnd) gav jeg bare et par tskjeer. Men etterhvert som han har blitt større får han alt fra et par ts til hele glasset.
2-barns mor Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Den bør hvertfall være romtemperert. Hvis det skal gis mot forstoppelse, er ikke sviskemosen man får kjøpt så veldig effektiv (fikk vite dette av helsesøster). Jeg fikk tips om å lage dette selv på denne måten: Kok opp svisker. Putt sviskene i en kjele og fyll vann til sviskene dekkes, dette kokes til en seig masse. Hvis du syns konsistensen er for tykk, tar du litt mer vann. For å få mosen helt glatt, mos den med en stavmikser. Når det blir kaldt, fordel mosen oppi et isterningsbrett og frys ned. Slik kan du ta opp en og en terning av gangen. Lykke til.
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2007 Takk for svar Varmte den et par sekund i microen, men den trenger en vask nå ja, hehe. Det freste godt.... Skal prøve å lage sviskemosen selv; takk for tipset
2-barns mor Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 For å varme den pleier jeg å sette den i en bolle med varmt vann, da slipper du helvask av microen og.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå