Forvirret - Har fått Waldemar! Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Hei damer! Nå er det bare noen dager igjen til ks... 4. januar. Og jeg merker at skrekken melder seg.. Ikke for selve inngrepet, for det vet jeg at nok skal gå bra til tross for komplikasjonene som allerede er der osv. Det jeg er redd for, er vel mer det å ikke klare selve perioden etterpå med prematur baby osv. Har liksom hele tiden tenkt at det nok går helt fint osv.. Men det slår meg jo at det antagelig blir mange uker på sykehus osv. Min sønn er jo bare 15 mnd, og jeg kommer til å savne ham noe helt forferdelig også. Vi har avtalt med svigers at de skal passe ham, i hvert fall de første dagene, men at de skal komme inn på sykehuset med ham HVER eneste dag så jeg får min daglige dose Andreas :-) Det hjelper jo en del... Uansett, måtte bare få ut frustrasjonene!
Labambie Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 Hei! Ikke så lett å si noe her,siden jeg ikke har opplevd det samme. Men kan komme med en trøstende klem da! Blir babyen din så prematur da? Er nok ikke noe å tenke på akkurat det da. Og du klarer nok tiden etter inngrepet kjempefint! Tenk så glad sønnen din blir for å se den nye babyen,og du får garantert mye hjelp fra barnefar og kanskje din mamma? Og sykehuspersonalet er jo utrolig flinke! De vil være der og trøste deg og hjelpe deg når du trenger det.. Er jo vanskelig å forestille seg hvordan det skal bli etterpå.. Ingen av oss klarer vel det,for det blir bare ikke sånn uansett.. Men jeg er heeelt sikker på at alt går bra med dere! Så bare prøv å nyte denne siste tiden som gravid og ha et riktig godt nyttår med sønnen din! Klem
Forvirret - Har fått Waldemar! Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2007 Hei! Takk for kjempefine trøstende ord! Han blir født i uke 33, så det er ikke SÅ ille tross alt. Legene mener jo at han nok skal klare seg helt fint, men at det blir en slitsom tid. Mannen min er helt fantastisk, og han støtter selvsagt alt han kan. Vi er jo også heldige å ha 2 sett besteforeldre som stiller opp når som helst. Svigers tar til og med ferie for å hjelpe til. Så vi er heldige, ingen tvil om det. Jeg tror det er litt skrekken for det ukjente som gnager... Har jo hatt et perfekt svangerskap med en velskapt sønn som kom 10 dager OVER termin sist, og dermed er det så vanskelig å forestille seg hvordan det blir denne gangen. Vet ikke hvor langt du er på vei osv, men ville bare ønske deg masse lykke til også! Og nok en gang TUSEN TAKK! Du aner ikke hvor mye det varmer! Klemmer fra meg!
nå er vi fem Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Hei! Har snakket mye med sykehuset om sjansene for å få premature barn da jeg venter tvillinger og sjansene er større. Det de har sagt til meg er at de er veldig fornøyd med alt etter uke 32, da er alt som det skal være og den største jobben er å "fete de opp" og det var de visstnok veldig flinke til:-)) Skjønner godt at du er bekymret for den eldste etc, men da er det som du sier godt med besteforeldre og daglige kosestunder på sykehuset!! Ønsker deg lykke til og jeg er helt sikker på at det kommer til å gå kjempefint:-))
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Det går nok kjempefint! Hvorfor skal du ta ks så tidlig?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Hei For fire uker siden i dag, fødte jeg min lille prinsesse. Hun kom i uke 34, og jeg var helt uforbredt.... Vi ble liggene 2 uker på nyfødt intensiv og nyfødt sengepost på Ullevål. Min erfaring derfra er bare positive, alle der er så flinke og hyggelige og gjør alt de kan for å tilrettelegge og gjøre ting bra for foreldrene. Det værste synes jeg var når vi kom hjem.... det var da jeg merket hvor sliten jeg egentlig var....
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 Lykke til! Prøv å ikke bekymre deg. Har lett for å tenke d verste selv, men d hjelper ikke så mye. Sender deg varme tanker, med håp om et godt nytt år! Klem fra fødeklar, snart 4.barnsmor.
Forvirret - Har fått Waldemar! Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2007 Tusen takk for alle støttende og oppmuntrende ord! Det varmer virkelig! Til deg som lurte på hvorfor ks så tidlig: De oppdaget, etter mye smerter og plager fra ganske tidlig i graviditeten, at jeg har et hulli livmoren på 2 x 4 cm... etter der jeg ble sydd forrige gang. Hadde hastesnitt etter langt fødselsforløp og en liten en som lå så feil at han ikke kunne komme ut. Vel, de kan ikke si hvorfor dette har skjedd, men at det er en alvorlig komplikasjon med hensyn til rier og fødsel. Vi har blitt nøye fulgt opp med ul og undersøkelser, og hullet har vokst noe i takt med at lille mann jo også vokser.. så nå er det liksom bare å finne et skjærlingspunkt, der babyen er stor nok til å klare seg, mens risikoen for rier og fødsel er minimal. Ingen av oss to vil antagelig kunne tåle det. Men vi har blitt lovet at de skal sy godt sammen og passe på denne gangen, så det skulle ikke være noe i veien for en ny graviditet senere dersom vi ønsker det!
Dekita*2 prinsesser* Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 ønsker deg masse lykke til..snart har du gullet i henda dine:) skal tenke på deg den dagen:)
Forvirret - Har fått Waldemar! Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. desember 2007 Tusen tusen takk! Trenger de tankene! :-) Lykke til du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå