solemio Skrevet 30. desember 2007 #1 Skrevet 30. desember 2007 Vi foretok en liten test på gutta våre i går kveld,- de er 5 og 7 år gamle. De fikk være oppe til halv ti i går, og visst pokker var de ikke oppe 06.15 i dag... (og ikke akkurat uthvilte.) Ingen forandring fra de forrige årene, altså. Dermed tror jeg likegodt de blir lagt til ca vanlig tid nyttårsaften (vi skal på besøk til venner og overnatte der),- men er det veldig kjipt gjort av oss? Tåler dere veldig sure unger en dag etter sen kveld?
Mamman til AM&JS Skrevet 30. desember 2007 #2 Skrevet 30. desember 2007 De to yngste våre legger seg til vanlig tid...mens han eldste på 5 år..han får være oppe til han er stuptrøtt...så får vi se hvor lenge han holder ut...han er 5 1/2 år...men sovner gjør han nok før 24....
Bella Swan Skrevet 30. desember 2007 #3 Skrevet 30. desember 2007 Mine barn er 3 og 5år. Jeg tror ikke jeg kommer til å holde dem oppe til kl 12. de var oppe til ca 10 i går ( har overnattings besøk) og var oppe kl 5.50 i dag. Orker ikke det en dag til! så jeg får se hvor lenge de holder ut og hvor lenge vi har besøk. Hvis besøket holder sine barn oppe til kl12. kan jeg ikke legge mine...
Solitude Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Jeg kommer til å legge de to minste ca 1 time senere en vanlig tid fordi at de blir bare overtrøtte og sure hvis de er ennå lenger oppe. Men jeg skal vekke hele gjengen like før 24 og gå ut og skyte opp noen raketter og la de vifte med noen sånne lys de holder i hånden... De pleier ikke å være for sure dagen etterpå,,, satse på at det går bra i år også eller bør kansje si... neste år også ..
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Her og har vi alltid vekket ungene rett før kl 00:00, så de får se på rakettene. Blir vel sikkert slik i år og, selv om det hadde vært deilig å bare latt de sove ) De begynner å bli så store her nå, at de muligens hadde klart å holdt seg våkne, men ser ikke helt poenget. Synes de trenger den søvna... Og foreldre trenger litt voksentid...
trollmamma Skrevet 30. desember 2007 #6 Skrevet 30. desember 2007 Mine barn er 9, 6 og 2,5. Minsten har vært i seng til vanlig tid tidligere. Men dei to eldste har vært med på feiringa i mange år. Ja blir nok en lang dag 1 nyttårsdag. Men kva gjer vel det? Har ingen planer den dagen, skal berre vere heime og kose oss. I år rekner eg med at minsten skal være oppe også. Får ta ein middagslur, så tenker eg det går bra å være våken. Me feirer sammen med eit vennepar av oss som har barn på alder med dei to eldste, det har me gjort i mange år. Og barna storkoser seg.
mamma-til-4 Skrevet 30. desember 2007 #7 Skrevet 30. desember 2007 Mine 2 eldste er 5 og 7 år og i år får de være oppe hvis de klarer.Men jeg tror ikke de klarer det altså:)Tenker at sånn rundt 0.30 så sovner han på 5 og da begynner han på 7 å kjede seg så da går det ikke lang tid før de sover søtt begge to:) Men hadde vi vært borte eller hatt andre barn på besøk hadde de nok klart og vært oppe og da hadde de kunnet få lov i år.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 30. desember 2007 #8 Skrevet 30. desember 2007 Lillemor er 14 mnd, så hun blir lagt til vanlig tid i 19-tiden
Gjest Skrevet 30. desember 2007 #9 Skrevet 30. desember 2007 Da mine to var 5 og 7 så var de oppe til 12 de (er 8 og 10 nå ). Så veldig sure dagen etter var de vel ikke,men ble tidlig kveld dagen etter da. Er det jevnaldrende unger dit dere skal blir det enda greiere, for da har de selskap. Litt kjipe synes jeg dere er i allefall mot 7 åringen som skal fortelle hvor tøffe rakettene var til alle vennene på skolen......
Golden-Angel Skrevet 30. desember 2007 #10 Skrevet 30. desember 2007 1 åringen legger vi til vanlig tid ho forstår ikke det alikevel. 5 åringen får være oppe så lenge ho klarer i fjor var ho oppe til 01.00 og var i 110 men så sov ho til 12.00 dagen etter også.
Pysa Skrevet 30. desember 2007 #11 Skrevet 30. desember 2007 De legger seg litt senere enn vanlig, en time eller to kanskje. Treåringen vekkes ved midnatt.
~sjiraff~ Skrevet 30. desember 2007 #12 Skrevet 30. desember 2007 Snuppa vår varierer litt om hun sover lenger dagen etter eller ikke. Men hele jula har jo blitt forkjøving av leggetid. Så i dag f.eks sov hun til 0925, deilig! Så nyttårsaften skal hun få være oppe så lenge hun orker. Skal til noen venner og hun har mulighet for å bli lagt der. Men om hun er våken til midtnatt skal hun få lov så tar vi heller tidlig kvelden selv og drar hjem etter rakettene. Sovner hun før midnatt så stresser vi heller ikke med å komme oss hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå