Gå til innhold

samsoving og døgnrytme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 7 uker som ikke tar kvelden før i to - tre tiden på natten. Vil hun få en mer normal rytme ettersom hun blir eldre? Hun sover da som regel godt til to - tre på dagen (bare spiser og sovner igjen). Jeg vet at hvis jeg legger henne på magen min vil hun sovne tidligere, men er redd for at hun da vil bli vant til å sove oppå meg og at det vil bli vanskelig å venne henne av med det når hun blir eldre. Noen erfaringer ift dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne sove på fanget/magen din i stuen på kvelden og legg henne samtidig som du legger deg. Etter hvert vil du kunne prøve å legge henne tidligere i egen seng. Det viktigste er at hun kommer inn i et mønster på NÅR hun skal sove - ikke hvor. Rundt 3 mnd alder pleier det å gå seg til.

Jeg hadde min på fanget hver kveld og hun sov da stort sett fra kl 21-23. Plutselig en dag prøvde jeg å legge henne i sengen og det gikk fint.

Skrevet

KAn ikke si annet enn at hun vil "gå seg til" snuppa mi var akkurat som din, sovnet ikke før mellom kl 01 og 03 på natta, og det endte med at vi sov hele dagen.

Men nå er hun 4,5mnd og sover fra 19-07, så det går seg til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...