Gå til innhold

Omskolering? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke "grunnlag" må man ha for å omskolere seg, og hvordan går man fram?

Jeg er utdannet innen omsorgsyrket men så fort at dette var "feil" utdanning for meg, da jeg plages litt med ryggen.

Har derfor aldri jobbet innenfor disse yrkene, men jobbet litt på bensinstasjon, butikk og nå med mat.

Har jobbet i litt over ett år på min nåværende arbeidsplass, men kjenner at jeg sliter mer og mer med føttene og med ryggen, blir "sliten" og får fort vondt. Tenkte først at det var "ettervirkninger" etter fødsel og bekkenplager i svangerskapet, og at de ville gå over, men kjenner det bare mer og mer, og det blir bare verre og verre.

Er dette "grunn nok" for å få omskolering??

Får man evt noe form for støtte, eller må man jobbe ved siden av å gå på skole?

Ble litt rotete men håper noen kan svare meg, for dette er noe jeg ikke har noe peiling på! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg kjenner til som har fått omskolering har gått lenge sykemeldt og prøvd forskjellige tiltak for å bli bedre. Mener svogeren min var sykemeldt i ett helt år.

Skrevet

Du tenker på yrkesrettet attføring.

Det er igrunn vanskelig å si om det er grunn god nok. Det er det bare legen din og nav som kan svare på.

Jeg går på yrkesrettet att. nå og må jo si at det er ikke akkurat lukrativt.

66% av tidligere inntekt er ikke stort, men det går.

Håper jeg kan få jobb etterhvert..... Har lang yrkeserfaring i yrket mitt da, regner med at det teller litt.

Skrevet

Jeg har vært igjennom en omskolering, og de pusher på for at jeg skal igjennom èn til. Jeg var sykemeldt i over 1 år, gikk litt frem og tilbake på sykemelding i en lang periode. Ble ikke noe bedre i ryggen, så måtte søke attføring. Jeg begynte bare på skole av eget intiativ, jeg. Fikk beskjed etterpå at de ville dekke skolen for meg (men det er ikke anbefalt å bare starte skole uten å ha klarert med de, de kan nekte å gi deg penger til skolen).

I bunn og grunn så må du bevise at du ikke kan ha den jobben du har nå. Har du gått til noen spesialister ? Til behandling ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...