lilleanna Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Det er mange innlegg her som sier hvor ille biomor er og også hvor vanskelig det er med stebarn i huset. Jeg har opplevd og lært at det ikke trenger å være min skyld eller min samboers barns skyld, det er rett og slett den "heksa"-biomor som ikke taklet at hennes eks, og far til hennes barn, fikk en ny samboer og et nytt barn. Hun gjorde alt for å ødelegge. Jeg forsøkte å legge ned stridsøksen flere ganger, men da latet hun bare som hun var med på leken før hun hugg til med mer tull. Når vi avviste kontakt med henne, begynte hun å bruke barnet. Hun hadde brukt barnet før også, fortalt ham at jeg ikke var moren hans, at jeg var frekk og at min sønn var en drittunge. Slike ting. Men så ble det bare verre og verre, og 7-åringen fortalte mye av dette til oss, på en måte som gjorde at vi skjønte det kom fra henne. Så husk alle som er stemor, og dere som ikke forstår hvor vanskelig det er når samboers barn kommer på besøk, at det trenger ikke å være vår skyld eller barnets, men en mor som sitter hjemme og er misfornøyd med det ene og det andre.
Jordbæret <3 Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Kan bare si meg så enig, så enig. Det er synd at de som manipulerer barna, om det er far eller mor, ikke forstår at det er barna det går ut over. Barn har merkelige måter å vise at de ikke har det godt på. Når barnet gir uttrykk for at det ikke vil til far, kan det like gjerne være fordi det blir for vanskelig å forholde seg til samværene fordi mor sitter og stikker i samvittigheten dems. Det kan være vanskelig for et barn når mor sier at stemor er ei heks som ikke er snill (mot mor, kanskje), og så opplever barnet at stemor er snill og god og ei dame som de faktisk liker. Da kan faktisk barnet velge å ikke ville til far mer fordi det blir for vanskelig å takle de motstridende følelsene. Så til dere som manipulerer og snakker stygt om noen barnet har rundt seg: SKERP DERE, DER SKAPER VARIGE SÅR I DERES BARNS SINN!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå