Gå til innhold

Alkoholiker..

Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mye man må drikke for å betegnes som alkoholiker?

Har noen i nær omgangskrets som drikker vel mye... Så mye at de i mine øyne står veeeeeeldig i faresonen... Men hva kan man liksom gjøre med det?

Noen som har noen erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs vel helt på hvor mye og hvor ofte de drikker. Er det snakk om alkohol hver dag? Mye? Det er jo noen som tåler utrolig mye alkohol som ikke er alkoholikere også har du de som drikker litt hver dag som har et stort problem... Har dessverre ingen store erfaringer å dele, håper noen andre her kan hjelpe deg....

Skrevet

Drikker noen bokser øl, nesten hver dag. Drikker seg full gjerne et par ganger i uken... (bortsett fra de ukene de er på jobb, jobber turnus, men tar gjerne noen bokser øl nesten hver dag i jobbukene også)

Syns det er så vanskelig.. :-/

Skrevet

Jeg tenker at det ikke har så mye med hvor store mengder du drikker, det som betyr noe er om du er avhengig eller ikke. Klarer personen å ikke drikke alkohol? Har han/hun unnskyldninger for å drikke? Skjuler h*n at h*n drikker? Jeg har ikke noe svar på det altså, bare gjør meg noen tanker.

Skrevet

Eg har ei søster som er alkoholiker,det skjønte eg for 8 år siden ca,ho drakk og festa hadde aldri mat i kjøleskapet hadde ei datter som ikke fikk middag heime men gjikk til min mor og far og fikk mat for det var det jo ikke heime...dette foregjikk i laaang laaang tid og eg skulle ha hjelp til og vaske ut ein hybel da ho hjalp meg,ho hadde med seg øl og drakk fra i eitt tida på dagen og utover...dette likte ikke eg og ba ho la være det der,det var jo ikke helg sa eg,da kvelden kom skalv ho som eil løv hadde store problemer og spurte og spurte om ikke vi skulle ta ei øl,eg sa nei og tilslutt lukta ho øl da ho hadde vert i bilen for og "hente" noe og da var skjelvinga over og mangen turer til bilen den kvelden ja:(...med andre ord,dei prioriterer ikke mat og den slaks,for dei skal ha penger til alkohol,og finner på unskyldninger for alt,dei er redde for ikke og få "tld" til og drikke,dei lyger mye ++++++ har ikke snakka med søstra mi på ca 7 år nå og skal ikke gjøre det heller,skjermer både meg sjøl og min familie for den slaks folk! desverre men sånn er eg,men det ligger mere bak det valget mitt da...

Skrevet

Høres ut som om de er i faresonen, ja. Har du prøvd å snakke med dem om det? Eller kanskje noen felles bekjente? Vet det er et sted man kan ringe for å få råd etc, men husker ikke hva det heter!!! Ikke lett dette her, nei..

Skrevet

alkiser er sjelden fulle,dei drikker og tåler mye...men jo dei kan jo rave litt altså,men sjeldent...fulle blir dei jo,men drikker på ein annen måte enn andre.

er sikkert mangen forskjellige faser og måter,så eg er ikke heilt sikker heller da på dei!

Skrevet

Huff.. Kan hende det bare er jeg som syns det er mye å drikke så ofte, og så mye..

Og jeg føler ikke at jeg kan spørre de heller.. Selv om de er blandt mine nærmeste...

Skrevet

men er dei alkoholikere som du er redd for så hadde dei neppe klart og holdt på jobbene sine!?! for det forsvinner i ein fase...

Skrevet

Når jeg leser hvor mye de drikker kan det tyde på alkoholproblemer ja.. Det går jo for eksempel an å snakke med Anonyme alkoholikere om hva du bør gjøre. Ikke sikkert det er så mye å gjøre før de innser at de selv har et problem.

Skrevet

Nja... Vet om et alkoholikerpar som har jobbet på samme stedet i alle år, så det er nok mulig å holde på jobbene sine selv om man er alkoholikere. Men det gjør det helt sikkert mye vanskeligere!

Skrevet

og ein skikkelig alkis innser aldri at han har eit alkoholproblem,tro meg.....derfor trenger dei hjelp fra andre og det er dyrt!

Skrevet

selfølgeli finnes det sikkert arbeidsplasser som "tar vare på" slike og har dei i jobb...men da er dei "fornuftige" og heldige vill eg si???

Skrevet

Jeg har selv jobbet sammen med en alkoholiker, men han beholdt jobben han, selv om han ringte "kontoret" (administrasjonen) og kjeftet de huden full for bagateller i fylla... Han fikk til og med ny jobb i samme konsernet når stillingen hans ble nedlagt...

Når det gjelder de jeg snakker om her, så er de edrue på jobb, kjører aldri bil i fylla, spiser mat osv.. Men syns at et par - tre ølbokser nesten hver kveld, og drikke seg full nesten hver kveld hvor de har fri dagen etter er mye da.... :-/

Skrevet

Alkoholikere prøver somregel å skjule at de drikker også. Gjemmer unna alle merkelige steder. Og de behøver ikke tåle så mye nei, noen blir synlig beruset av bare litt alkohol

Skrevet

Alkoholikere blir fort full, en øl eller to er ofte nok.

Jeg mener ikke man er alkoholiker når man drikker noen øl hver dag og drikker seg full en eller to ganger i uka. Har alkoholikere i slekta og har venner rundt meg som drikker MYE og kanskje kunne lagt i faresonen.

Jeg mener man er i faresonen viss man starter dagen med alkhol, blir aggressiv om man ikke får tak alkohol og ikke klarer en dag uten noe alkohol. Om noen av disse tegnene er til stede, så er det grunn til bekymring i mine øyne.

Jeg syns ikke det er passende å drikke hver dag, men jeg har etter egen erfaring også erfart at man er IKKE alkoholiker fordi man tar seg noen øl hver dag. Men om man er usikker og syns man ser faretegn, så er det bedre å si fra om det, enn å sitte å bekymre seg og i senere tid skulle måtte tenke tilbake å angre på man ikke gjorde noe, i tilfelle.

Skrevet

mener å ha lest engang på reklame fra anonyme alkoholikere (AA) at hvis en ikke klarer seg uten alkohol i to mnd da har man et alkoholproblem...

uansett, de har egen hjemmeside:http://www.anonymealkoholikere.no/index.php

og en landsdekkende opplysningstelefon:911 77 770 (vet ikke om denne er gratis)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...