Gå til innhold

Reima/refleks??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg inne på et betent tema, men: hørte ei som sa refleks sin dress er like vanntett som reima sin. Erfaringer?? Og er ikke refleksdressen en del billigere?? Tenkte å kjøpe vinterdress på salg over nyttår, ser dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke prøvd reima sin da. men jeg er i alle fall kjempefornøyd med poden sin reflex-dress! Nå går ikke han i bhg, men han har aldri vært kald eller våt når vi har vært ute og kost oss i snø og slaps :)

Skrevet

Ok, godt å høre. Vet du hva de ligger på i pris til vanlig?? Er det vinterdress du har?

Skrevet

aner ikke hva den koster, fikk den i gave. Men tror den koster ca 500 kr. Er vinterdress ja :)

Skrevet

Flere med erfaringer??

Skrevet

Vi har reflexdress, og er superfornyd. Har både vindress, tynn vanntett dress og vinterdress. Er alltid god og varm og har aldri vært våt i de to regntette.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan Reflex kommer ut i forhold til vanntetthet og sånt, men tenkte bare jeg ville komme med min erfaring. Jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe Reflex med det avtagbare ullforet..... Den er pyten å få på.

Skrevet

Kommer litt ann på hvor du bor i landet også, for reflex sin dress er mye mer slitesterk i stoffet!

Reima er definitivt best i test hvis du bor i den kaldeste delen av landet med mye snø, men bor du som meg lenger sør i landet og det bare er snø en kort periode anbefaler jeg reflex.

Jeg har to aktive gutter på 4 og 6,5 år og har hatt både reima og reflex dresser, ungene har ikke blitt blaute i noen av dem, men reima sleit de hull i, både på knær og rumpe da de klatrer i fjell og trær og er mye ute..

Tok det opp med en selger i en barnebutikk og hun sa de hadde fått akkurat den informasjonen i butikkjeden hennes, reima var best på snø, reflex best på barmark.

Skrevet

Ok, så da er kanskje refleks best her i Rogaland, da. Men aner du noe om full pris? Greit å vite om de er mye på tilbud, eller ikke. Veiledende priser er jo ikke alltid så veiledende.

Skrevet

den jeg kjøpte i str 80, den billigste modellen kostet 249 full pris.. er veldig fornøyd, men nå går ikke vår i bhg og er ikke sååå mye ute, hehe..

Skrevet

Den siste jeg kjøpte til sønnen min kostet 799,- med avtagbart for.

Men det er flere forskjellige modeller og jeg er enig med henne over her, at den med løst ullfor er lei å få på, men den er veldig varm og god, og lett å løpe i og ha på seg, så jeg tar den bare på i to omganger, først ulldressen, også ytterdressen, de trenger jo ikke være kneppet sammen.

Skrevet

Smart, det var jo bedre det enn å slite med å få den på. Men hvordan kan den være vanskelig å få på, men god å ha på??

Skrevet

Den er vanskelig å få på fordi dressen inni er festet med bare noen få knapper så den forskyver seg liksom i forhold til ytterdressen, foret kommer ut av armen osv..

Skrevet

ok, da forstår jeg det! Kjedelig når det er slik!!

Men synst dressen var dyr, jeg. En venninne av meg hadde fått vinterdressen på tilbud til 249,-!!! Dette var i fjor, men jeg hadde håpa på å komme over noe tilsvarende....

Skrevet

Reima sin tåler en vannmotstand på 10 000 ett-eller-annet (målegreie for vanntetthet), reflex på 5000. Husker ikke hva den målegreien heter, men det var det jeg fikk beskjed om da jeg kjøpte dress på reflex og spurte etter forskjellen. Grensen for å bli kalt vanntett var på 5000, så både reima og reflex sine dresser er vanntette, men reima sin tåler mer vann.

Jeg har både reflex og reima, er veldig fornøyd med begge to men synes det merkes at reima er mer vanntett. Den har også den beste passformen, iallefall for mine barn. Så her hvor det er mer slaps og regn enn snø så foretrekker jeg reima som vinterdress.

Som vårdress går vi for reflex, siden den er bra og mye billigere. Har regntøy på dager med mye regn, men dressen tåler også en hel del før den blir våt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...