Go`mamma`n... Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Snuppa sovner "greit" om kvelden, ved 19.30-tiden. Sover da ca en time, våkner hun....Akkurat som om hun er ferdig med luren sin......Kan da være våken i tre-fire timer, til hun sovner igjen, og sover til ca 05........Ah........Har prøvd de berømte 3-5-7-10 minutterne, funker IKKE! Hjelp! Vet ikke hva jeg skal gjøre snart....
mamma til 2 små Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 prøv å kutt ned sovingen på dagen kanskje?
Stor_smil Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Når mini var 8 mnd, så begynte vi med nattavvenning (amming), samt å kutte ut samsovingen, da han var blitt en liten krabat i sengen om natten!! :-) Var hos helsesøster, og fikk råd om å være veldig konsekvente. Når man først startet ett "prosjekt" så skulle man holde ved det. Ett veldig godt tips er å føre "skrike-sove-spise-mønster" for hele døgnet. Lag deg to "klokker". En fra 00.00 - 12.00 og en fra 12.00 - 00.00. Du markerer skrik = rødt, sove = blått, spise = gult. På den måten får du mer oversikt, og ser også tydeligere "de små" fremskrittene, som man kanskje ikke hadde husket eller lagt merke til, og dermed mistet motivasjonen til å fortsette. Det er hardt når det står på.. noen barn har mer vilje og utholdenhet enn andre. Men det blir bedre!! Noen spørsmål: Ammer du enda? Hva gjør du når hun våkner? Hvordan sover hun på dagen? Hva spiser hun på kvelden? Bruker hun smokk? Sover hun på rom alene?
Go`mamma`n... Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2007 1. Kutta ut amminga for en måned siden. 2. Når hun våkner (sånn som nå) går jeg inn, gir smukk og sier at det er natta, og går ut igjen. 3. Hun sover to lurer på dagen. Ca 45-60 minutter pr lur. 4. På kvelden spiser hun 1 brødskive og 240ml mme 5. Ja, hun bruker smokk 6. Hun sover ikke på rom alene(er under oppussing)
Stor_smil Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 I forhold til mat og søvn på dagen, så høres det jo bra ut. Husker mini også sov ca to dupper på dagen, gjerne tre også. Litt vanskelig å råde dere til noe annet, enn å fortsette å være konsekvente. IKKE ta henne opp av sengen igjen, det er det hun vil, og får hun viljen sin, så vil hun nok også fortsette. Klarer hun å finne smokken selv? Du kan jo strø masse smokker rundt i sengen.. gjerne tre smokkene (dersom de har ring) på en sutteklut/gassklut, slik at det er lettere å få tak i. Noen ganger når hun våkner (om hun ikke hyler), trenger du ikke gå inn... bare stå utenfor å si, mamma er her, nå må du sove igjen.. Ikke helt enkelt å vite hvorfor hun er vpken så utrolig lenge midt på natten.. jeg tror jeg ville tatt det opp med helsesøster, og fått noen gode råd, for det er neppe bra for verken dere eller henne i lengden. Lykke masse til, håper det er en periode, og at det går over fort.
Go`mamma`n... Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2007 Flere smokker, kanskje....... Det skal jeg prøve :-) Når vi kommer inn, ligger hun med smokken I HANDA! Tydelig at hun bare vil at vi skal komme inn. Og, NEI, vi tar henne IKKE opp! Takk for mange bra tips:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå